فرار دسته‌جمعی فرماندهان نیرو‌های وابسته به عربستان از مأرب

منابع آگاه در یمن از فرار دسته‌جمعی فرماندهان نظامی وابسته به عربستان از میادین نبرد در مأرب یمن خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یمن نیوز، امروز پنجشنبه منابع آگاه گزارش دادند که فرماندهان نیرو‌های وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی یمن و عربستان سعودی به صورت دسته‌جمعی از میادین نبرد در مأرب پا به فرار گذاشته‌اند.

این اتفاق همزمان با نزدیکی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به این شهر پس از تسلط بر بیشتر مناطق اطراف آن در روز‌های گذشته روی داده است.

این منابع تأکید کردند که فرماندهان نیروهای نظامی وابسته به منصور هادی و عربستان سعودی مجتمع حکومتی در مأرب که آخرین پناهگاه آن‌ها بود را درپی سرعت پیشروی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، ترک کرده‌اند.

براساس این گزارش، فرماندهان فراری خانواده‌های خود را طی هفته‌های گذشته به ترکیه، مصر و عمان منتقل کرده‌اند.

به گفته منابع مذکور فرماندهانی که در درگیری با نیرو‌های ارتش یمن زخمی شده بودند از این فرصت استفاده کرده و همراه خانواده‌های خود به خارج از کشور فرار کردند.

فرار این فرماندهان نظامی دستاورد مهم پیشروی‌های سریع نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این استان است که از اهمیت اقتصادی و ژئوپلتیک بسیار بالایی برخوردار است.

این در حالی است که شب گذشته، جنگنده‌های ائتلاف سعودی مناطقی را در جنوب استان مأرب یمن هدف حمله هوایی قرار داده بودند. جنگنده‌های ائتلاف سعودی در حدود ۴۲ مرتبه شهر‌های حریب و الجوبه مأرب را بمباران کرد.

محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی دیروز چهارشنبه در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، مدعی شده بود که از برقراری آتش‌بس فراگیر و پایان دادن به بحران یمن حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
این عربستان نوکر آمریکا و اسرائیل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ما که هرروز اینداخبار را می شنویم دائما نیروهای وابسته به عربستا ن دردحال فرارنددپس کو مارب که هنوز دست اوناست
آخرین اخبار