غار آبی تاریخی سهولان بازگشایی می‌شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: غار آبی تاریخی سهولان پس از چندین ماه تعطیلی مجددا بازگشایی می‌شود.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: متاسفانه پس از شیوع کرونا و با دستور ستاد استانی مقابله با این ویروس، بالاجبار اقدام تعطیلی غار آبی تاریخی سهولان کردیم که درپی آن بسیاری از کارکنان این غار بیکار شدند.

سخنور همچنین به اهمیت غار آبی تاریخی سهولان این شهرستان در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: این پدیده منحصربفرد طبیعی که در غرب کشور در نوع خود کم نظیر است در کنار سایر جاذبه‌های طبیعی آن باعث شده تا مهاباد به یکی از گردشگرپذیرترین شهر‌های آذربایجان غربی تبدیل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه این غار مجددا بازگشایی خواهد شد، اذعان کرد: بهترین و سالم‌ترین شیوه بهره‌وری از غارها، گردشگری مسئولانه یا بوم‌گردی است که برنامه ما توسعه هرچه بیشتر بوم‌گردی خواهد بود.

مهران نظری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی در این زمینه گفت: برنامە‌هایی را در جهت مطالعه، شناسایی، اکتشاف و مدیریت غار‌های سطح استان در نظر گرفته‌ایم که یکی از این غارها، غار آبی تاریخی سهولان مهاباد است که آوازه ملی و جهانی دارد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه این غار جزو مناطق چهارگانه محسوب می‌شود، افزود: غار سهولان با مساحت ۲ هکتار جزو آثار طبیعی ملی به شمار رفته که در ۴۲ کیلومتری شهرستان مهاباد و در مسیر مهاباد به بوکان واقع شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Spain
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
باسلام.غارسهولان کی باز میشه