هشدار سازمان ملل درباره اوضاع آوارگان سوری در لبنان

سازمان ملل ضمن هشدار درباره اوضاع آوارگان سوری در لبنان اعلام کرد ۵۰ درصد آن‌ها فاقد امنیت غذایی هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز عربی، سازمان ملل درباره وخامت اوضاع معیشتی آوارگان سوری در لبنان ابراز نگرانی کرد و افزود آوارگان سوری در لبنان با توجه به شدیدترین بحران اجتماعی و اقتصادی که لبنان در آن به سر می‌برد، در حال مبارزه برای زنده ماندن هستند.

سازمان ملل اعلام کرد بیشتر آوارگان سوری در لبنان از طریق گدایی یا قرض گرفتن زندگی خود را می‌گذرانند و ۵۰ درصد خانواده‌های آوارگان سوری در لبنان امنیت غذایی ندارند و ۳۰ درصد از کودکان آن‌ها نیز از تحصیل محروم هستند و ۶۰ درصد خانواده‌ها نیز در منازل ناایمن زندگی می‌کنند.

اوضاع زندگی آوارگان سوری در ترکیه نیز ناگوار است و این در حالی است که مردم میزبان نیز دیگر پذیرای آن‌ها نیستند. گفته می‌شود چهار میلیون آواره سوری در ترکیه هستند که وضع زندگی شان بسیار دشوار است. مردم ترکیه نگاه بدی به این آوارگان دارند و می‌گویند آن‌ها امکان کار را از آن‌ها گرفته اند. برخی از این آوارگان به همین علت مورد خشونت قرار می‌گیرند.

موارد زیادی از انواع خشونت‌ها علیه آوارگان سوری روی می‌دهد. در اوت گذشته در آنکارا معترضین علیه آوارگان سوری به خشونت متوسل شدند.

سلیم سازاک استاد دانشگاه بلکنت آنکارا می‌گوید: ترکیه به اندازه جمعیت اسلواکی اکنون آواره سوری در خاک خود جای داده است. بدتر آنکه اکنون مردم ترکیه به این نتیجه رسیده اند که این آوارگان قصد بازگشت به کشورشان را ندارد. از همین رو باید از نظر برخورداری از فرصت‌های شغلی با آن‌ها رقابت کنند و در نهایت نیز همکار شوند. چیزی که برای مردم کشور قابل قبول نیست.

آنکارا اکنون نگران ورود آوارگان از افغانستان است. به طوری که تاکنون ۳۰۰ هزار غیرنظامی از دست طالبان فرار کرده اند. رجب طیب اردوغان از خطر آگاه است و به همین علت دستور ساخت دیواری بلند در امتداد مرز‌های با ایران را داده است تا مهاجران افغان نتوانند به طوری غیرقانونی خود را به خاک ترکیه برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار