بیانیه نشست وزیران ائتلاف بین‌المللی درباره سوریه

در بیانیه نشست وزیران کشور‌های ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش در ایتالیا درباره سوریه بر حفظ تمامیت ارضی و ارسال کمک بشردوستانه تاکید شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، نشست وزرای کشور‌های عضو ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش با شرکت وزرا و نمایندگان ۸۰ کشور عضو برای نخستین بار پس از همه گیری ویروس کرونا به صورت حضوری در رم، پایتخت ایتالیا برگزار شد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره این نشست مشترک آمده است: ما وزیران و نمایندگان کشور‌های آمریکا، ایتالیا، کانادا، مصر، فرانسه، آلمان، یونان، عراق، ایرلند، ژاپن، اردن، لبنان، هلند، نروژ، قطر، عربستان سعودی، ترکیه، امارات عربی متحده، انگلیس و نمایندگان اتحادیه کشور‌های عربی و اتحادیه اروپا امروز در حاشیه نشست وزیران ائتلاف ضد داعش برای بحث و گفتگو درباره بحران سوریه دیدار کردیم.

این وزارتخانه افزود: ما بر اهمیت حیاتی تأمین نیاز‌های بشردوستانه از جمله کمک‌های نجات بخش و واکنش به همه گیری کووید-۱۹ برای همه سوری‌های نیازمند از طریق تمامی روش‌ها از جمله تهیه و گسترش ساز و کار فرامرزی سازمان ملل که هیچ جایگزین مناسبی برای آن وجود ندارد، تاکید کردیم.

در این نشست مشترک همچنین بر اهمیت ادامه حمایت از آوارگان سوری و کشور‌های میزبان تا زمانی که سوری‌ها بتوانند با عزت و امنیت مطابق با استاندارد‌های کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد «UNHCR» به کشور خود بازگردند، تأکید کردیم.

وزرای کشور‌های عضو ائتلاف بین‌المللی در این نشست اعلام کردند: از اظهارات گیر پدرسن، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه استقبال و مجدداً بر حمایت قاطعانه از تلاش‌های سازمان ملل برای اجرای تمامی جنبه‌های قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل از جمله حمایت مداوم از برقراری آتش بس فوری در سرتاسر این کشور، تحویل امن و بلامانع کمک ها، کمیته قانون اساسی و نیز مبارزه با تروریسم در همه اشکال آن تاکید داریم.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره این نشست آمده است: با تأیید مجدد بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه ما همچنان متعهد به ادامه تلاش‌های فعالانه برای دستیابی به یک راه حل سیاسی معتبر، پایدار و فراگیر بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ هستیم. این تنها راه حلی است که به یک دهه درگیری در سوریه پایان می‌دهد و امنیت مردم سوریه را تضمین می‌کند و به آرزو‌های آن‌ها جامه عمل می‌پوشاند.

این اظهارات و ادعا‌ها درباره حفظ تمامیت ارضی و حمایت از ملت سوریه درحالی مطرح می‌شود که در گزارش‌های این ائتلاف اذعان شده است که جنگنده‌های ائتلاف مناطق مسکونی را نیز گلوله باران کرده و هر ساله شماری از غیرنظامیان را هدف قرار داده‌اند و مبارزه با داعش بهانه‌ای برای انجام هر عملیاتی در خاک سوریه به دست آنان داده است تا تجاوزات خود را قانونی جلوه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار