اذعان ژنرال صهیونیست به ناتوانی گنبد آهنین در مقابله با راکت‌های مقاومت

یک ژنرال رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سامانه گنبد آهنین قادر به مقابله با موشک‌ها و راکت‌های مقاومت فلسطین در باریکه غزه نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «گلعاد بیران» فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در گفتگو با پایگاه خبری «واللا» اذعان کرد که سامانه گنبد آهنین قادر به مقابله با موشک‌ها و راکت‌های مقاومت فلسطین درغزه نیست.

وی تصریح کرد: سامانه گنبد آهنین راه حل مقابله با راکت‌های غزه نیست و تنها بخشی از راهکار موجود در این زمینه است.

گلعاد بیران با اشاره به ناکارآمدی این سامانه دفاعی در جریان جنگ اخیر یازده روزه در غزه، اظهار داشت: در جریان این جنگ هزاران راکت به سمت اسرائیل شلیک شد و همه شاهد وحشت ایجاد شده در تل آویو در پی شلیک صد‌ها راکت مقاومت به سمت این شهر بودند.

این ژنرال صهیونیستی گفت: در دو روز نخست جنگ صد‌ها موشک به سمت اسرائیل شلیک شد که تاکنون شلیک این حجم موشک به سمت اسرائیل بی‌سابقه بوده است.

بیران تاکید کرد که صهیونیست‌ها باید بدانند که در صورت وقوع جنگ در مرز‌های شمالی، ویرانی گسترده‌ای به بار خواهد آمد و در صورت وقوع سناریوی جنگ فراگیر، قطعا این رژیم نقاط ضعف زیادی خواهد داشت.

این ژنرال رژیم صهیونیستی تهدید موشکی را تهدیدی واقعی و یک فاجعه برای این رژیم خواند و از سران تل آویو خواست فکری برای این موضوع بکنند.


بیشتر بخوانید:


به گفته کارشناسان، شکست‌های رژیم صهیونیستی در جنگه علیه نوار غزه ازسال ۲۰۰۸-۲۰۰۹ تا جنگ ۲۰۱۴ و همچنین جنگ یازده روزه اخیر به دلیل ناتوانی گنبد آهنین در مقابله با موشک‌های فلسطینی بوده است.

رونمایی از زاغه موشکی عزالدین القسام و سرایا القدس دو شاخه نظامی حماس و جهاد اسلامی با دو مشخصه غیرقابل پیش بینی یعنی هم کیفیت و هم کمیت، بزرگترین پیغام جنگ یازده روز اخیر به صهیونیست‌های متجاوز بود.

در جنگ ۲۲ روزه سال ۲۰۰۹ مجموعا حدود ۱۳۵۰ موشک از سوی مقاومت شلیک شد، اما در جنگ اخیر حدود چهار هزار موشک در یازده روز شلیک شد و مقاومت گفت که آمادگی حمله راکتی برای ۶ ماه را هم دارد. در بعد کیفیت هم نخستین بار بود که راکت حماس می‌توانست مسافتی معادل با ۲۵۰ کیلومتر را طی کند و این یعنی دورترین نقطه اراضی اشغالی یعنی بندر ایلات هم در تیررس موشک های مقاومت قرار داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
ان شاء الله نابودی این رژیم کودک کش وحشی نزدیکه هرچی هم دست و پا بزنه فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
اسرائیل با دوتا هواپیما حمله میکنه به غزه، بیش از صد تا کشته و زخمی میدن بعد چندصدتا موشک میزنن به اسرائیل دو سه نفر سردرد جزئی میگیرن و بقیه توی پناهگاه میخورن و میخوابن
Iran (Islamic Republic of)
سیف الله ریحانیان
۱۸:۱۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
بهتر صهیونیست نباید اعتماد کرد در جنگ 6 روزه از تمام کشورهای عربی زمین هایی غصب کرد هرگز پس نداد تنها خواسته آنان کشور گشایی تست
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۵۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
در فیلمهای اخیر دیدیم که در صورت شلیک چند ده راکت میتواند چند تا رو از گنبد آهنین عبور داد. که این تقریبا خوب هست . ولی باید در نظر داشت که هر موشک گنبد آهنین حدود شصت هزار دلار قیمت دارد ولی راکتهای فلسطینی کمتر از دوهزار دلار هزینه ساخت دارند.و در ضمن حدود 85 درصد راکتها رهگیری و منهدم میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
بله درسته
مثلا از هر ١٠٠ تا راکت فقط چندتا رو نتونست بگیره
مثلا جند هزار راکت سمت اسرائیل شلیک شد و فقط چند ده تاش از سامانه ضد موشکی گنبد آهنین عبور کرد!
و البته همه بدن، ما فقط خوبیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
غزه به توپخانه گلوله زنی نیاز داره. گلوله رو با موشک نمیتونن رو هوا بزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
غزه به هر چيزي نياز داره به ما مربوط نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
مگه راکت های مقاومت تا حالا گنبد آهنین رو تونستن بشکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
ما نباید به حرف های دشمنان در باره ی فعالیت های صلح آمیز هسته ای خودمان گوش بدهیم. ما مستقل هستیم و زیر بار ذلت نمی رویم. آن ها سلاح هسته ای دارند و از ما می خواهند که داروی هسته ای نداشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
وقتی صدها موشک و راکت به یه منطقه ایی پرتاب بشه هیچ سامانه ایی قادر به رهگیری و انهدام همه آنها نیست این مطلب اول و دوم اینکه پس چرا وقتی پرتابها شروع میشه اسرائیل چند تا کشته و زخمی میده و فلسطین صدها قربانی داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
ای الهی از روی زمین محو بشید که حال همه ازتون بهم می خوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
آبکش پوشالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
گنبد پوشالی.
آخرین اخبار