مارین لوپن: در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری درباره مهاجرت همه پرسی برگزار می‌کنم

رهبر راست گرای فرانسه اعلام کرد اگر در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پیروز شود موضوع مهاجران را به همه پرسی خواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مارین لوپن، رهبر راستگرای افراطی فرانسه در مصاحبه با شبکه فرانسه ۲ گفت: همه پرسی درباره مهاجرت می‌تواند معیار‌های سختگیرانه‌ای را برای ورود به خاک فرانسه و کسب ملیت در نظر بگیرد. اولویت اول من برای مردم فرانسه تامین شغل، مسکن و برخی مزایا و خدمات اجتماعی است.

وی ادامه داد: در صورت پیروزی در انتخابات سال آینده میلادی درباره موضوع مهاجران همه پرسی برگزار خواهم کرد. در این همه پرسی قرار است یک پیش نویس کامل لایحه پیشنهاد شود که هدف آن اعمال قوانین سختگیرانه برای کنترل مهاجرت به فرانسه است. من از نتیجه انتخابات نگران نیستم. هدف من دفاع از ملت فرانسه، امنیت، آزادی و رفاه است.

برگزاری همه پرسی طبق قانون اساسی فرانسه مجاز است، ولی تا به حال به ندرت در این کشور برگزار شده است. آخرین همه پرسی در سال ۲۰۰۵ برگزار شد که در آن مردم فرانسه به تصویب قانون اساسی اروپا بر ضد کشورشان رای منفی دادند.

در سال ۲۰۱۷ هم مارین لوپن نامزد انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه بود و توانست به دور دوم انتخابات راه پیدا کند، ولی در نهایت امانوئل مکرون با کسب بیش از ۶۶ درصد آرا توانست در این رقابت انتخاباتی پیروز شود. مکرون تا به امروز از نامزدی مجدد خود برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری در فرانسه صحبتی نکرده، ولی رسانه‌ها پیش بینی کرده اند در صورت رقابت مکرون و لوپن انتخابات بار دیگر به دور دوم کشیده خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
اینا آخرش همه مهاجرا رو برمیگردونن تو کشوراشون
آخرین اخبار