مشارکت بسیار پایین مردم در انتخابات منطقه‌ای فرانسه

منابع خبری فرانسه اعلام کردند میزان مشارکت مردمی در انتخابات منطقه‌ای در فرانسه بسیار پایین‌تر از سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۰ است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی ب. اف. ام (BFMTV) فرانسه گزارش داد میزان مشارکت مردمی در انتخابات منطقه‌ای در فرانسه بسیار پایین‌تر از سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۰ است.

خبرنگار شبکه در گزارش خود گفت: میزان مشارکت مردمی در دور نخست انتخابات منطقه‌ای تا ساعت ۱۲:۰۰ ظهر به وقت پاریس (۱۴:۳۰ به وقت تهران) ۱۲ ممیز ۲۲ درصد اعلام شده است. این میزان مشارکت مربوط به انتخابات منطقه‌ای است و انتخابات بخشداری‌ها را شامل نمی‌شود. البته گفته می‌شود میزان مشارکت مردمی در انتخابات بخشداری‌ها نیز مشابه رقم اعلام شده است.

او افزود: مشارکت ۱۲ درصدی در این انتخابات در مقایسه با سال ۲۰۱۵ بسیار پایین‌تر است. میزان مشارکت مردمی در دور نخست انتخابات منطقه‌ای در سال ۲۰۱۵ بسیار بالاتر و ۱۶، ۲۷ درصد بود. در سال ۲۰۱۰ نیز میزان مشارکت مردمی در همین ساعت ۱۶، ۰۷ درصد بود. در حال حاضر میزان مشارکت مردمی در این انتخابات در جزایر کُرس بالاتر (۲۴، ۱۵ درصد) بوده است. پایین‌ترین میزان مشارکت (۶، ۹۷ درصد) نیز در "وَل دواَز" (Val-d'Oise) در منطقه ایل-دو-فرانس در شمال فرانسه ثبت شده است.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد میزان مشارکت در انتخابات منطقه‌ای و محلی امروز در ساعت ۱۲ به وقت محلی (۱۰ به وقت گرینویچ)، به ۱۲,۲۲% رسید که نشان دهنده عدم حضور بی سابقه مردم در پایان نخستین دور این انتخابات است.

این انتخابات صبح امروز، یکشنبه، در سراسر فرانسه آغاز شده و همچنان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار