شلیک پرتابه‌ای نامشخص به سمت دریای ژاپن از سوی پیونگ یانگ

برخی منابع خبری از آزمایش موشکی جدید کره شمالی و شلیک پرتابه‌ای نامشخص به سمت دریای ژاپن خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای از آزمایش موشکی جدید و شلیک یک پرتابه توسط کره شمالی خبر داد.

براساس این بیانیه ظاهرا کره شمالی اقدام به شلیک پرتابه‌ای نامشخص کرده است، پرتابه‌ای که ماهیت آن تاکنون گزارش نشده است، اما طبق اخبار منتشر شده این پرتابه به سمت دریای ژاپن شلیک شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در رابطه با این شلیک از سوی کره شمالی نوشته است که، این پرتاب آزمایشی در حالی صورت گرفته است که نماینده کره شمالی در سازمان ملل قصد دارد در اجلاس مجمع عمومی در نیویورک به سخنرانی بپردازد.

دریای ژاپن طی سال‌های گذشته تبدیل به محلی برای آزمایش موشک‌های بالستیک کوتاه برد جدید کره شمالی شده است.

چند روز پیش نیز،پیونگ یانگ اعلام کرد موشک‌هایی که از سوی کره‌شمالی پرتاب شدند برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی هرکشور تهدیدکننده بودند.

بر این اساس، این موشک‌ها با برد ۸۰۰ کیلومتر با عبور از مناطق هوایی کره شمالی به هدفی در سواحل شرقی این کشور اصابت کردند.

برخی منابع خبری طی روز‌های اخیر از برگزاری رژه نظامی شبانه کره شمالی خبر دادند که در پی آن تجهیزات نظامی جدید از جمله موشک‌های بالستیک این کشور به نمایش گذاشته بود و حال شبکه راشا تودی، از موفقیت آمیز بودن آزمایش موشکی کره شمالی در آخر هفته جاری خبر داده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز پیش از این، در گزارشی ضمن ابراز نگرانی از آغاز دوباره فعالیت‌ها در تأسیسات اتمی کره شمالی، اعلام کرده است که این اولین فعالیت اتمی پیونگ‌یانگ از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار