کره شمالی: آمریکا کشوری با بیشترین نقض حقوق بشر است

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی آمریکا را کشوری با بیشترین نقض حقوق بشر توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی آمریکا را کشوری با بیشترین نقض حقوق بشر عنوان کرد و این کشور را تشنه تسلط جهانی دانست و به دخالت در امور سایر کشور‌ها متهم کرد.

این خبرگزاری در گزارش خود اظهار داشت: «حقوق بشر مورد حمایت آمریکا چیزی جز ترفندی برای تحقق بخشیدن به جاه طلبی وحشیانه آن برای سلطه بر جهان نیست. آمریکا فجیع‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است که به بهانه حقوق بشر توسعه عادی و مسالمت آمیز کشور‌های مستقل را به شدت مختل می‌کند.»

این گزارش همچنین تاکید کرد که باید از اقدامات ریاکارانه و دروغین آمریکا در پوشش حقوق بشر، قبل از اینکه واشنگتن به سلطه جهانی برسد، جلوگیری شود.

این گزارش در ادامه با تاکید بر استفاده ابزاری آمریکا از حقوق بشر برای اعمال سیاسی بر کشور‌های ضدامپریالیستی، به نقض حقوق بشر این کشور مانند تحریم ده‌ها ساله کوبا به بهانه ضربه زدن به ثبات سیاسی چین اشاره کرد که در نهایت این تحریم‌ها دستاوردی جز خسارت تریلیون دلاری به مردم این کشور نداشت.

این خبرگزاری در پایان تصریح کرد که در حال حاضر بسیاری از کشور‌ها قاطعانه مقابل حقوق بشر نمادین آمریکا برای جلوگیری از تسلط این کشور از دخالت در امور داخلی این کشور‌ها  ایستاده اند.

چندی پیش نیز وزارت خارجه کره‌شمالی با انتقاد از سیاسی شدن حقوق بشر در آمریکا اعلام کرد این کشور از استاندارد‌های دوگانه آمریکا رنج می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار