معاون بیمه ایران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۳۰ هزار زائر اربعین تحت پوشش بیمه ایران هستند

صفرزاده گفت: بر اساس قرارداد بین بیمه ایران و سازمان حج و زیارت، ۳۰ هزار زائر اربعین تحت پوشش بیمه ایران هستند.

 احمد صفرزاده، معاون فنی بیمه ایران در گفت و گو با  خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اشاره به عقد قرار داد بین بیمه ایران و سازمان حج و زیارت، بیان کرد: در این قرارداد براساس توافق ایران با کشور عراق، حدود ۳۰ هزار زائر از تاریخ ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰ تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه ایران هستند.

او با بیان اینکه مانعی در رابطه با اضافه کردن افراد تحت پوشش بیمه وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی ایجاد شده در عراق، سقف تعیین شده برای افراد تحت پوشش بیمه نسبت به سال‌های قبل کمتر است.

صفرزاده تصریح کرد: تعداد افراد تحت پوشش بیمه امسال در مقایسه با سال ۹۸ بسیار کاهش پیدا کرده است چراکه در سال ۹۸ حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر داشتیم .

معاون فنی بیمه ایران در رابطه با واحد‌های سیار اعزامی توضیح داد: برای ۱۰ تا ۱۲ واحد سیار شرایط فراهم شده است که در مکان‌های موردنیاز حاضر باشند تا اگر زائری در طول سفر نیاز به خدمات امدادی مشمول قرار داد دارد سریعا نیاز آن مرتفع شود.


بیشتر بخوانید


وی در رابطه با تعهدات بیمه ایران در این زمینه بیان کرد: اگر زائری به علت بیماری یا هر علتی در طول سفر فوت کند که البته منشا فوت قبل از تاریخ بیمه نباشد، ۵۰ میلیون تومان و اگر زائر در طول سفر به علت حادثه فوت کند ۲۵۰ میلیون تومان به بازماندگان وی پرداخت خواهد شد.


صفر زاده بیان کرد: اگر هم زائران بر اثر حادثه دچار نقص عضو جزئی یا  کلی در طول سفر شوند برای هر یک از آن‌ها تا  سقف ۳۰۰ میلیون تومان بر اساس نقص عضو با تایید پزشک معتبر بیمه گر،  پرداختی در این زمینه داریم. برای بستری هم تا ۵۰ میلیون تومان و هرگونه خدمات درمانی تا ۵ میلیون تومان پرداختی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار