حفظ و ارتقای سلامت محیط پیرامون انسان‌ها عامل پیشران توسعه پایدار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: یکی از عوامل پیشران توسعه پایدار، حفظ و ارتقای سلامت محیط پیرامون انسان‌ها در جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بی شک، یکی از عوامل پیشران توسعه پایدار، حفظ و ارتقای سلامت محیط پیرامون انسان‌ها در جهان بوده و نقش تعیین کننده جامعه بهداشت محیط در تصمیم سازی مبتنی بر شواهد و حساس سازی کارگزاران نظام سلامت برای تصمیم گیری و اعمال سیاست گذاری متناسب، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او افزود: در همین راستا، ۲۶ سپتامبر مصادف با چهارم مهرماه در تقویم فدراسیون بین المللی بهداشت محیط، این روز به عنوان جهانی بهداشت محیط نام گذاری شده است.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: شعار روز جهانی ایمنی و بهداشت در محیط کار سال ۲۰۲۱ با عنوان پیش بینی، آماده سازی و پاسخگویی به بحران، سرمایه گذاری کنونی در سیستم‌های OSH انعطاف پذیر نامگذاری شده است.

او اظهار داشت: ارائه فعالیت‌ها و خدمات بهداشت محیط برای پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با عوامل محیطی اعم از بیماری‌های واگیر، غیرواگیر و حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، ضرورتی انکارناپذیر است.

جزایری تصریح کرد: در بحث مقابله با ویروس کووید ۱۹، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نقش بسزایی دارد که کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی از اسفند سال ۹۸ با آغاز همه گیری بیماری کووید ۱۹، به صورت شبانه روزی بر این امور نظارت داشته و قاطعانه با خاطیان و تهدید کنندگان سلامت عمومی برخورد کرده اند.

او گفت: بر این باورم که شکست این ویروس، بدون سخت کوشی و تلاش همیشگی همکارانم در حوزه بهداشت محیط میسر نخواهد بود و توفیقات حاصله نیز نشان از سخت کوشی این گروه از خادمان نظام سلامت است.

جزایری ادامه داد: اینجانب ضمن عرض تبریک روز جهانی بهداشت محیط به همکارانم در این دانشگاه از تمامی خدمات شایسته و ارزشمند این عزیزان قدردانی نموده و توفیق و سربلندی در خدمت به جامعه را برایشان از درگاه خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.