جزایری:

همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۵۸ درصد رسید

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این استان به ۵۸ درصد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش ۱۰ درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان در روز‌های اخیر، میزان رعایت این شیوه نامه‌ها به ۵۸ درصد رسید.

او افزود: نظارت‌ها در استان پس از تعطیلات ۶ روزه تشدید شده است و از سوی دیگر مردم نیز در رعایت دستورالعمل‌ها همراهی بیشتری دارند.

جزایری اضافه کرد: اگر چه برای مدیریت مناسب شیوع کرونا لازم است تا میزان رعایت دستورالعمل‌ها به بیش از ۸۵ درصد افزایش یابد و در شرایط کنونی در وضعیت مطلوبی قرار نداریم، اما روند رعایت دستورالعمل‌ها در حال افزایش است و امید می‌رود با همراهی بیشتر مردم به سطح مطلوب برسد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به نظارت بیش از ۳۰ تیم بهداشت محیط بر بازار استان ادامه داد: همچنین ۱۲ تیم مشترک نیز با حضور اماکن نیروی انتظامی، صمت و اصناف بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های مصوب ستاد کرونا در بازار نظارت دارند.

جزایری، میزان استفاده ماسک در بازار استان از سوی خدمات‌دهندگان را ۹۰ درصد و از سوی خدمات‌گیرندگان را ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: همچنین رعایت فاصله فیزیکی در بازار ۶۰ درصد ارزیابی شده است.

او، تنها راه غلبه بر ویروس کرونا را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود تا مردم دست کم برای ۲ هفته از برگزاری هرگونه دورهمی، مهمانی خانوادگی و تجمع خودداری کرده تا بتوان موج پنجم کرونا را در استان شکست و روند شیوع رو به بهبودی هدایت شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.