المقداد: اگر آمریکا به منشور سازمان ملل پایبند باشد، بسیاری از جنگ‌ها تمام می‌شود

وزیر خارجه سوریه در مصاحبه‌ای اعلام کرد آمریکا بزرگترین ناقض منشور ملل متحد و حقوق بشر است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در مصاحبه‌ای اعلام کرد خروج سازمان ملل متحد از اصول منشور باعث می‌شود هویتی که برای آن تاسیس شده را فراموش کند، بدون حضور روسیه و چین در سازمان ملل، این سازمان مدت‌ها پیش از بین رفته بود.

او افزود: ما نشستی با ۱۸ کشور تحت عنوان مدافعان منشور سازمان ملل متحد برگزار کردیم و این نشست آغاز متواضعانه‌ای برای بلند کردن صدایی است که می‌خواهد اصول نجیب این سازمان بین‌المللی را حفظ کند.

المقداد اضافه کرد: واشنگتن برای رسیدن به اهداف خود بر موسسات بین‌المللی فشار وارد می‌کند اگر واشنگتن می‌خواهد نقشی در راستای منشور ملل متحد ایفا کند ابتدا باید به مبانی آن احترام بگذارد. من معتقدم اگر واشنگتن به منشور پایبند باشد، بسیاری از جنگ‌ها و فشار‌ها پایان می‌یابد چراکه آمریکا بزرگترین ناقض منشور ملل متحد و حقوق بشر است.

وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت: زمانی که گروه‌های مسلح در «الغوطه» بودند ما (دولت سوریه) کمک‌های بشردوستانه را به شهروندان می‌رساندیم، اما واشنگتن و متحدانش برای انتقال کمک به سازمان‌های تروریستی به گذرگاه‌های مرزی روی آوردند. با این حال ما گذرگاه‌های مرزی را بستیم و فقط یکی از آن‌ها باقی مانده که امیدواریم آن هم بسته شود.

این دیپلمات ارشد سوری اعلام کرد سوریه از سوی آمریکا و دولت‌های غربی تحت شدیدترین محاصره‌هاست و ما به وعده‌های دولت‌های غربی اعتماد نداریم زیرا آن‌ها تروریسم را در کشور ما به وجود آوردند و از بازسازی سوریه جلوگیری می‌کنند.

فیصل المقداد ابراز امیدواری کرد در خصوص جنبه‌های مختلف با سازمان ملل به توافق برسد.

پیش از این هم «رجب طیب اردوغان»، افشا کرد آمریکا با اینکه داعیه مبارزه با تروریسم را دارد، درحال کمک‌رسانی به تروریست‌های داعشی و تکفیری در این کشور است و از آن‌ها برای به هرج و مرج کشاندن عراق و سوریه استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار