بلومبرگ ادعا کرد؛

دیدار دیپلمات‌های ایرانی و سعودی، نشانه تلاش برای کاهش تنش تهران و ریاض

همزمان با آمادگی تهران برای ازسرگیری مذاکرات وین، دیپلمات‌های ایران و عربستان برای دومین بار در یک ماه گذشته باهم دیدار کردند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه بلومبرگ با انتشار مطلبی ادعا کرد با ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای، نشانه‌هایی از تقویت دیپلماسی ایران و عربستان نیز  مشاهده می‌شود.

این پایگاه نوشت: همزمان با آمادگی تهران برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای، دیپلمات‌های ارشد ایران، عربستان و اتحادیه اروپا سه شنبه برای دومین بار در کمتر از یک ماه گذشته با یکدیگر دیدار کردند.

محل اقامت سفیر عراق در نیویورک، میزبان نشست وزرای امور خارجه و نمایندگان ارشد ایران، عربستان، کویت، مصر، قطر، اردن، ترکیه، فرانسه، اتحادیه عرب وشورای همکاری خلیج فارس بود. به نوشته بلومبرگ محور گفتگو‌ها در این نشست، پایان دادن به تنش در خاورمیانه و آماده شدن برای از سرگیری مذاکرات وین بود.

ایران همچنین در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که همه کشور‌ها در اجلاس سالانه رهبران جهان گردهم آمده اند، با وزرای خارجه اروپایی درباره توافق هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای دیدار و گفتگو کرده است.

وزارت امور خارجه ایران این رویداد با همسایگان عرب را در ادامه نشست ۲۸ اوت بغداد توصیف کرد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت کنندگان موافقت کردند که در تاریخ نامعلومی دوباره در اردن با یکدیگر ملاقات کنند.

روز سه شنبه، ایران گفت که انتظار دارد مذاکرات با قدرت‌های جهانی برای بازگرداندن توافقنامه چند ملیتی که آمریکا سه سال پیش با حمایت عربستان از آن خارج شده بود، در ماه آینده از سر گرفته شود. ایران می‌گوید مذاکرات هسته‌ای ظرف چند هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

اروپا از ایران می‌خواهد مذاکراتی هسته‌ای را که پس از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی در ماه ژوئن متوقف شده بود، از سر بگیرد. رئیسی و همتای آمریکایی اش جو بایدن خواهان احیای توافق هسته‌ای شش ساله هستند، اما باید اختلافات مهمی را در مورد نحوه بازگشت به این توافق حل و فصل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
فقط باید نیت و فکرمان سرنگونی پادشاهی عربستان باشد حتی در میان مزاکره با آل سعود نیت وفکر وهر حرکت حکومت عربستان نابودی جمهوری اسلامی ایران وذلت ایرانیان است ملت ایران هنوز حمایت عربستان از صدام برای کشتن ایرانی ها را فراموش نکردن همچنین کشتار حجاج ایرانی مکه را در دومورد وتشویق آمریکا برای حمله نظامی به ایران وتحربم ایران که تا همین لحظه هم ادامه داردوهمچنین گردن زدن مرجع تقلید شیعیان عربستان را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
باهوش همین افکار باعث‌شده اونا هم همین فکر رو کردن و از چندساله گذشته نیروهای تروریستی مخالف حکومت رو پشتیبانی کنند.
Canada
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
با تایید بر نوشته شما
حمایت مالی از منافقین برای چند دهه
حمایت مالی از کانالهای معاند علیه وطن مان
تجاوز جنسی در فردوگاه بر دو جوان ایرانی
بخواهیم بگوییم .طومار هزار برگه ای میشود
حمایت مالی از تجزیه گر ها
آخرین اخبار