هند میزبان وزرای خارجه ایران و عربستان خواهد بود

منابع هندی اعلام کردند که دهلی نو میزبان ملاقات وزرای امور خارجه ایران و عربستان خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، روزنامه هندو گزارش داد که دهلی نو میزبان جلسات آینده حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران و فیصل بن فرحان آل سعود، همتای عربستانی او، خواهد بود.

این روزنامه نوشت: «دهلی نو خود را برای دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان آماده می‌کند».

روزنامه هندو گزارش داد: عبداللهیان قرار بود روز دوشنبه عازم دهلی نو شود، اما سفر وی به دلیل مسائل مربوط به اجلاس آینده سازمان همکاری شانگهای به تعویق افتاد.

این روزنامه در ادامه افزود: بن فرحان قرار است آخر هفته به دهلی نو سفر کند.

روزنامه هندو همچنین عنوان کرد که انتظار می‌رود دو طرف بر مسائل دوجانبه تمرکز کنند، اما تحولات اخیر افغانستان یکی از موضوعات مهم برای رایزنی بین تهران و ریاض خواهد بود.

 سابرامانیان جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، هفته گذشته تلفنی با عبداللهیان در خصوص وضعیت افغانستان و موضع مشترک آن‌ها درباره نیاز به یک دولت فراگیر و نماینده در کابل گفتگو کردند.

گفتنی است پیشتر «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرده بود تهران آماده مذاکره با عربستان در هر سطحی است و کشورها منطقه نتیجه این مذاکرات را مشاهده خواهند کرد.

 تهران و ریاض سال ۲۰۱۶ رسما روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند. تمایل ریاض به تنش‌زدایی با تهران در حالی مطرح شده است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، گفته است که در پی بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با تهران است و مقامات سعودی نیز با انتقاد‌هایی از سوی واشنگتن در خصوص نحوه مداخله نظامی عربستان در یمن و نیز مسائل حقوق بشری مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار