مشعل: عملیات فرار از زندان جلبوع سیلی محکمی به صورت اسرائیل بود

رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین عملیات فرار اسرا از زندان جلبوع را به مانند یک سیلی امنیتی قوی دانست که رژیم صهیونیستی دریافت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری آناتولی؛ خالد مشعل، رئیس جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در خارج از فلسطین، دیروز دوشنبه گفت: عملیات فرار از زندان جلبوع که از تدابیر و ابزار‌های امنیتی بالایی برخوردار است، یک سیلی امنیتی و روحی قوی است که اسرائیل دریافت کرد.
بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی جنبش حماس، این اظهارات خالد مشعل طی تماس تلفنی وی با خانواده‌های شش اسیر فلسطینی که از زندان جلبوع فرار کرده و دوباره رژیم صهیونیستی آن‌ها را بازداشت کرد، صورت گرفت.

مشعل گفت: عملیات فرار اسرای قهرمان ما، یک سیلی محکم امنیتی و روحی برای رژیم اشغالگر صهیونیست با همه دستگاه‌ها و تجهیزات و فناوری‌های آن است. همچنین به مثابه نمونه‌ای زنده و دلیلی عملی بر اصرار ملت بزرگ ما در رسیدن به آزادی‌ها و گرفتن حقوق قانونی خود است.

وی افزود: شش اسیر قهرمان ما با این حماسه بزرگی که خلق کردند، روحیه مقاومت و جهاد را در قلب مردم فلسطین شعله ور کردند، ملت ما در داخل و خارج از فلسطین نیز همبستگی خود را با آن‌ها ابراز کردند.

خالد مشعل خاطرنشان کرد: این اسرا و سایر فرزندان جنبش ملی اسیر و مسئولان آن، به زودی از طریق یک توافقنامه ارزشمند تبادل اسرا آزاد خواهند شد، چرا که مقاومت فلسطین، ابتکار عمل و این مسئولیت ملی و تاریخی را بر عهده گرفته است.

مشعل همچنین تاکید کرد: جنبش حماس همچنان در خدمت اسرا، و حل مشکلات آن‌ها و خانواده هایشان خواهد بود.

گفتنی است در ۶ سپتامبر، شش اسیر فلسطینی از سلول خود در زندان جلبوع رژیم صهیونیستی به سمت خارج از آن یک تونل حفر کردند و چهار نفر از آن‌ها در ۱۰ و ۱۱ سپتامبر دوباره بازداشت شدند، در حالی که دو نفر دیگر آن‌ها نیز روز یکشنبه دستگیر شدند.

به گفته نهاد‌های تخصصی در امور اسرا، رژیم صهیونیستی حدود ۴ هزار و ۸۵۰ فلسطینی را بازداشت کرده و در ۲۳ زندان و بازداشتگاه نگه داشته است؛ در میان این اسرا، ۴۱ زن، ۲۲۵ کودک و ۵۴۰ اسیر در مرحله بازداشت اداری (بدون اتهام و محاکمه) وجود دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار