دبیرکل انصارالله: انقلاب ما علیه دشمن اسرائیلی و سلطه‌گری آمریکاست/ نگرش ما با ایران، حزب‌الله لبنان و آزادگان جهان همسو است

دبیرکل انصارالله یمن در هفتمین سالگرد انقلاب این کشور در ۲۱ سپتامبر اعلام کرد انقلاب مردم یمن هنوز ادامه دارد و بر زمان حال و آینده تاثیر می‌گذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالملک بدرالدین الحوثی، دبیرکل جنبش انصارالله یمن در هفتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر خطاب به مردم این کشور گفت: سالگرد انقلاب بر مردممان مبارک، سالگرد انقلاب از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا مربوط به یک دستاورد بزرگ است، انقلاب هنوز ادامه دارد و از نظر تاثیر بر زمان حال و آینده مردم ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبیرکل جنبش انصارالله گفت: وضعیت قبلی کشور ما باعث شد دریابیم انقلاب اجتناب ناپذیر است و مردم ما با علاقه واقعی این کار را انجام دادند. غفلت نیرو‌های سیاسی از استقلال کشور ما نتایج فاجعه باری داشت و اوضاع را به سقوط کامل و اشغال کامل یمن می‌کشاند. سفیر آمریکا کنترل اقدامات کشور را در دست داشت و سفارت واشنگتن به وضوح و آشکارا جایگزین ریاست جمهوری شده بود.

وی ادامه داد: فروپاشی اوضاع اقتصادی قبل از انقلاب به دلیل محاصره‌ای که بر کشور تحمیل شده بود یا به این دلیل که منابع طبیعی آن از کنترلش خارج شده نبود.جامعه بین المللی حمایت خود را از رژیم سابق اعلام می‌کرد و به آن کمک‌های مالی می‌داد با این وجود یمن بحران‌های شدید اقتصادی را تجربه می‌کرد.وضعیت امنیتی یمن قبل از انقلاب به دلیل بمب گذاری‌ها، ترور‌ها و گسترش عناصر تکفیری در حال فروپاشی بود. وضعیت رسانه‌ای و فرهنگی به سمتی پیش می‌رفت که به برچیدن بافت اجتماعی و تشدید بحران‌ها کمک می‌کرد.

بدرالدین الحوثی: اگر انقلاب نبود پایگاه‌های آمریکایی در یمن گسترش می‌یافت

دبیر کل انصارالله یمن با اشاره به اینکه قبل از انقلاب نگرش مثبتی برای رسیدگی صحیح و مناسب به مشکلات مختلف وجود نداشت، گفت: دشمنان یمن تمام قدرت مادی و معنوی مردم ما را غارت می‌کردند تا زمانی که تا زمانیکه به سقوط کامل نزدیک شده بودیم. دشمنان یمن برای از بین بردن ارتش و گرفتن وسایل نظامی تلاش می‌کردند و از طریق پروژه‌های بازسازی مدام درامور ما دخالت می‌کردند.اگر وضعیت اقتصادی، سیاسی و امنیتی آنگونه ادامه می‌یافت، یمن به سمت تجزیه و فروپاشی کامل پیش می‌رفت. اگر انقلاب نبود پایگاه‌های آمریکایی در یمن با ادعای مبارزه با القاعده گسترش می‌یافت.

ایشان در ادامه گفت: عربستان سعودی و امارات تنها ابزار‌هایی برای آمریکا هستند و در جایی که آمریکا کار کند منافع «اسرائیل» را اول محاسبه می‌کند، زیرا (رژیم صهیونیستی) نماینده انحصاری آن در منطقه است. کشور‌های بیگانه با ابزار‌های داخلی سعی کردند انقلاب را در زمان تشکیل دولت با اعمال اقدامات نظامی و امنیتی زمین بزنند. آمریکا فهمید این میدان دیگر برای انجام آنچه می‌خواهد در یمن انجام شود پس از پیروزی انقلاب باز نیست. آمریکایی‌ها و کسانی که با آن هستند دیگر نمی‌توانند در شرایط جدید زیر سقف آزادی، عزت و استقلال مردم ما دوام بیاورند. اشتهای قدرت‌های خارجی برای بلعیدن یمن و ثروت آن باز بود و عوامل آن‌ها مانند یک پیش غذا بودند. کشور‌های متجاوز با تکیه بر جنایات خود و محاصره یمن می‌خواهند اراده مردم ما را بشکنند و آن‌ها را مجبور به تسلیم کنند. مردان و زنان ما درس بزرگی را به مردمان دیگر دادند، ولی خائنین آن را نمی‌بینند.

دبیرکل انصارالله یمن: انقلاب ما علیه دشمن اسرائیلی و سلطه‌گری آمریکاست

دبیرکل انصارالله یمن گفت: آمریکا دریافت که بعد از انقلاب ۲۱ سپتامبر مجالی برای انجام اقدامات قبلی و تحرک آزادانه ندارد. آمریکا و مزدورانش در وضعیت جدید یمن جایگاهی ندارند. انقلاب ۲۱ سپتامبر تهدیدی برای اروپا یا دیگر کشور‌های جهان نبود و موقعیت تعیین کننده ما علیه دشمن اسرائیلی و هژمونی آمریکا است. کشور‌های متجاوز با مرتکب شدن جنایت‌ها و ادامه محاصره بر شکست اراده ملت ما شرط بسته بودند. اسرائیل حتی قبل از تجاوز دیگران را علیه کشور ما تحریک می‌کرد. این تحریک کاملا با نقشه‌ها و توطئه‌های آمریکا انگلیس و مزدورانشان هماهنگ بود. انقلاب ما علیه دشمن اسرائیلی و علیه سلطه‌گری آمریکاست. مزدوران ثروت کشورمان را در ازای منافع شخصیشان به اجنبی فروختند. مشکل آن‌ها (اروپاییان و آمریکا) با انقلاب یمن این است که به اصول خود صادقانه پایبند است و اسرائیل را دشمن اصلی می‌داند و به آرمان فلسطین معتقد است؛ مشکل ما با طرف دیگر حرص و طمع مزدوران و موضع ما در قبال دشمن اسرائیلی و سلطه‌گری آمریکا قاطع است.

وی در ادامه افزود: سعی داریم استقلال کشورمان را بدست بیاوریم و دولتی محکم و بر پایه‌های درست تشکیل دهیم. این انقلاب با وجود اینکه نهاد‌های شکننده را به ارث برده بود، از فروپاشی نهاد‌های دولتی جلوگیری کرد. برخی از مردم تمایل دارند وضعیت کشور را (بد) ارزیابی کنند گویی ما در تجاوز و محاصره به سر نمی‌بریم! قبل از انقلاب هم کشور ما در مراحل خاصی با شرایط اقتصادی بسیار دشوار زندگی می‌کرد هرچند که تجاوز و محاصره‌ای را تجربه نکرده بود.

الحوثی: نگرش ما با ایران و آزادگان جهان همسو است

دبیرکل انصارالله یمن در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: امروز ما با تجاوز و محاصره بزرگ کشور‌هایی روبرو هستیم که پتانسیل بالایی دارند از عربستان حمایت و خیانت بزرگی (به ما) می‌کنند. با این حال نگرش ما فقط با ایران، حزب‌الله لبنان، آزادگان سوریه، عراق و بحرین همسو است.

تلاش‌های زیادی برای تصفیه و اصلاح نهاد‌های دولتی انجام می‌شود، اما آن‌ها با مشکلاتی از جمله شرایط تجاوز و محاصره روبرو هستند. دستاورد‌های امنیتی ملموس هستند و تفاوت آن‌ها از نظر امنیتی، اقتصادی در همه مناطق و استان‌های تحت اشغال بسیار زیاد است. صبر مردم ما از بین نمی‌رود و ما اتفاقات خوبی را پیش رو داریم. جنایات شنیع تجاوز و محاصره خفه کننده (بر یمن) بزرگترین بی عدالتی، فساد و استبداد است و کسانی که در مقابل آن سکوت می‌کنند ترسو و دروغگو هستند.

وی در انتهای اظهاراتش ضمن دعوت از مردم یمن برای شرکت در راهپیمایی سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر گفت: ما امیدواریم فردا مردم ما به طور گسترده برای گرامیداشت ۲۱ سپتامبر حاضر شوند و مواضع و اعتماد خود را در رسیدن به پیروزی نهایی ابراز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
جانم به فدای مقاومت!به خدا قسم مقاومت امروز،سپاه امیرالمومنین است و معاویه و عمروعاص امروز اسرائیل و آمریکا و وهابی های تکفیری هستن.انسان هر روز و هر لحظه و هر سال مورد امتحان خداوند قرار میگیرد.خدا کوفیان و شامیان و مردم مدینه را امتحان کنه اون وقت ما رو امتحان نکنه؟هر که در این حلقه نیست/فارغ از این ماجراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
سلام بهزمان ازادی سرزمین حجاز چیزی نمانده است انشائالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
سلام ان شاءالله اصله
آخرین اخبار