تاکید رئیس جمهور چین بر تداوم حمایت از آمریکای لاتین

شی جین پینگ بر تداوم حمایت چین از کشور‌های آمریکای لاتین تاکید و اعلام کرد توسعه روابط برای پکن اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در ششمین اجلاس سران کشور‌های جامعه آمریکای لاتین و کشور‌های حوزه کارائیب که روز شنبه در مکزیکوسیتی برگزار شد، بر تداوم حمایت کشورش از این کشور‌ها تاکید کرد و گفت چین اهمیت زیادی برای توسعه روابط با جامعه آمریکای لاتین و کشور‌های حوزه کارائیب قائل است.

رئیس جمهور چین به دعوت مکزیک که ریاست دوره‌ای اجلاس سران جامعه آمریکای لاتین و کشور‌های حوزه کارائیب را بر عهده دارد، در این اجلاس به صورت ویدئویی سخنرانی کرد.

وی گفت: جامعه آمریکای لاتین و کشور‌های حوزه کارائیب ۱۰ سال پیش با تلاش‌های کشور‌های منطقه در جستجوی استقلال و قدرت جمعی ایجاد شد که نقطه عطفی در روند همگرایی منطقه بود. این جامعه نقش مهمی در حفظ صلح و ثبات، و پیشبرد توسعه مشترک در منطقه ایفا کرده است.

شی جین پینگ افزود: چین اهمیت زیادی برای توسعه روابط با جامعه آمریکای لاتین و کشور‌های حوزه کارائیب قائل است و از این تشکل در هماهنگ کردن کشور‌های منطقه برای همکاری و مقابله با چالش‌ها حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: پکن و سران منطقه ژوئیه ۲۰۱۴ تشکیل مجمع چین و جامعه آمریکای لاتین و کشور‌های حوزه کارائیب را اعلام کردند، مجمعی که راه جدیدی برای همکاری گسترده بین چین و آمریکای لاتین ایجاد کرده است. این مجمع در هفت سال گذشته پیشرفت کرده است و به بستری مهم برای گردهم آوردن نیرو‌های دوست از اقشار مختلف در چین و آمریکای لاتین تبدیل شده، و در تعمیق روابط چین و آمریکای لاتین سهم مهمی داشته است.

رئیس جمهور چین گفت: روابط چین و آمریکای لاتین با دوام آوردن در برابر محکِ تغییر چشم انداز بین المللی وارد عصری جدید توام با برابری، مزایای متقابل، نوآوری، گشایش و مزایای ملموس برای مردم شده است. دوستی چین و آمریکای لاتین دیرینه و عمیق است. چین و آمریکای لاتین از سال گذشته در مقابله با شیوع بیماری کرونا به یکدیگر کمک کرده اند و همکاری همه جانبه‌ای در مقابله با این بیماری داشته اند.

شی جین پینگ تاکید کرد چین به حمایت از آمریکای لاتین و کشور‌های حوزه کارائیب با تمام توان ممکن ادامه خواهد داد و به کشور‌های منطقه در شکست کرونا در آینده نزدیک و از سرگیری توسعه اقتصادی و اجتماعی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار