نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

آموزش‌های مهارتی همه گیر شود

حجت‌السلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: گسترش آموزش‌های مهارتی مهم است؛ نخبه‌ترین افراد باید به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش سوق داده شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌السلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در جمع مدیران دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گفت: مشکل اشتغال جوانان به ویژه دانش آموختگان، نداشتن یا ضعف مهارتی است که باید برای ایجاد اشتغال موثر و پایدار، این مساله رفع شود.

او ضمن تاکید بر نیازسنجی و شناسایی اولویت‌های استان سمنان، تصریح کرد: رشته‌های ارائه شده در دانشگاه‌ها باید متناسب با ظرفیت‌های بازار کار و نیازمندی‌های هر استان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اجرای طرح کار و دانش (طرح کاد) در نظام قدیم آموزشی گفت: راهکار برون رفت از معضل بیکاری ترویج فرهنگ مهارت آموزی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان هم تربیت نیروی متخصص، خلاق، ماهر و کارآفرین را رسالت اصلی این برشمرد و گفت: مهارتی بودن و اشتغال زا بودن رشته‌های تحصیلی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهمترین مزیت و حسن این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها است.

رضا نقدی افزود: ۶۵ درصد از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می‌شوند.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان دارای ۴ دانشکده با ۳ هزار دانشجوست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.