تشکیل ۴۹ پرونده مداخله اجتماعی-روانی در اورژانس اجتماعی تایباد

رئیس اداره بهزیستی تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ پرونده مداخله اجتماعی-روانی در اورژانس اجتماعی تایباد تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افسانه فدایی رئیس اداره بهزیستی تایباد در نشست خبری  گفت: از  ۴۹ پرونده مداخله اجتماعی-روانی تشکیل شده، ۳۲ درصد آن مربوط به کودک آزاری، ۱۰ درصد مربوط به همسرآزاری، ۱۰ درصد مربوط به خودکشی و ۴۸ درصد مربوط به سایر آسیب‌های اجتماعی هستند.

او افزود:اورژانس اجتماعی در سال ۱۳۹۷ در شهرستان تایباد راه اندازی شد و تاکنون ۳۲۳ مورد پرونده مداخله در مواقع آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده است که اغلب آن‌ها مربوط به کودک آزاری و همسرآزاری هستند.

رئیس اداره بهزیستی تایباد در خصوص مشارکت‌های اجتماعی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۱۶۳ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی از سوی خیرین صورت گرفته که تهیه وسایل ضروی و خانه، مرمت منازل و تهیه لوازم توانبخشی از جمله کمک‌های غیر نقدی هستند.

فدایی با اشاره به اینکه ۴۱۰ مددجوی بهزیستی فاقد مسکن هستند؛ بیان کرد: این تعداد شامل ۷۲ نفر معلول سرپرست خانوار و ۱۵ نفر زن سرپرست خانوار می‌شوند.


بیشتر بخوانید



او با اشاره به اشتغال مددجویان تصریح کرد: امسال مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اشتغالزایی مددجویان تخصیص یافته که تاکنون یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان آن از بانک‌ها جذب شده است.

رئیس اداره بهزیستی تایباد تأکید کرد: این میزان اعتبار با افزایش دو برابری نسبت به پارسال، برای ۲۷ نفر از مددجویان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و خدمات اشتغال ایجاد کرده که ۴۵ درصد آن به توانیابان، ۳۰ درصد به بهبودیافتگان اعتیاد و ۲۵۰ درصد به سایرین رسیده است.

فدایی با اشاره به اینکه ۵۴ دانشجو تحت پوشش بهزیستی هستند؛ اظهار کرد: ۳۷ دانشجو شامل بانوان سرپرست خانوار و فرزندانشان و ۱۷ دانشجو شامل معلولین خفیف و فرزندان معلولان شدید می‌شوند.

او افزود: تعداد کل معلولین در شهرستان چهار هزار و ۱۶۵ نفر است که هزارو ۶۵۰ نفر در مجموع ماهیانه ۴۸۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.