معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی:

برخی از وظایف بهزیستی به مراکز مثبت زندگی واگذار می‌شود

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی گفت: برخی از وظایف بهزیستی به مراکز "مثبت زندگی" واگذار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن توحیدی‌مقدم معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه معرفی سرپرست جدید بهزیستی خواف گفت: هم‌اکنون تشکیل پرونده بهزیستی و پرداخت مستمری به افراد تحت پوشش  در مراکز مثبت زندگی انجام می‌شود و در حال حاضر خراسان رضوی دارای ۱۹۳مرکز مثبت زندگی است که ۵مرکز آن در شهرستان خواف واقع شده است.

او   مراکز مثبت زندگی را یک اداره بهزیستی کوچک معرفی کرد که در محله‌ها و برخی مناطق شهرستان‌ها دایر شده است و افزود: حدود ۲۱وظیفه از وظایف بهزیستی استان از تشکیل پرونده الکترونیکی، فرزندخواندگی، ایجاد کمیسیون‌های پزشکی و... برای گروه‌های هدف شامل معلولان، خانواده‌های بی‌سرپرست، معتادان و سایر مددجویان از جمله خدماتی است که در مراکز مثبت زندگی ارائه می‌شود.

توحیدی مقدم درباره ناآگاهی شهروندان در زمینه ارائه خدمات اجتماعی بیان کرد: مراکز اورژانس اجتماعی به آسیب‌دیدگان کودک‌آزاری و همسرآزاری به صورت تلفنی و یا حضور در منازل مشاوره می‌دهد، اما آموزش‌های حضوری به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود؛ لیکن همچنان خطوط تلفن ۱۴۸۰و۱۲۳ پاسخگوی متقاضیان اورژانس اجتماعی است.

او درباره نبود کمپ ترک اعتیاد در خواف هم تصریح کرد: در حال حاضر در این شهرستان یک مرکز ترک اعتیاد فعال است که برابر تصمیمات کمیسیون، لغو مجوز شد؛ ولی مجوز دیگری برای راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد در شهرستان صادر شده که صاحب‌امتیاز آن در پی تهیه زمین یا اجاره مکان برای این منظور است.

در جریان سفر معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی به خواف، سیدمهدی متولی معاون پیشین بهزیستی خواف به عنوان سرپرست جدید معرفی و از خدمات لیلا مقیمی که به کسوت بازنشستگی نائل آمد، تجلیل شد.

انتهای پیا//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار