رونمایی از پوستر همایش ملی روز شعر و ادب فارسی در تبریز

از پوستر همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار در مقبره الشعرای تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، ناظمی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از پوستر همایش ملی روز شعر و ادب فارسی ، از برگزاری همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار در ۲۶ شهریور در تبریز خبر داد.

ناظمی ادامه داد: در این روز آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و استاد شهریار با حضور فرهیختگان و علاقمندان حوزه ادبیات در مقبره الشعرای تبریز که مدفن چهارصد شاعر و عارف نامی است برگزار می‌شود.

او با اشاره به اهمیت و جایگاه شعر و ادب در فرهنگ مردم ایران اظهار کرد: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی کشور ۲۷شهریور، سالروز درگذشت محمد حسین بهجت تبریزی به نام روز ملی شعر و ادب فارسی گنجانده شده و این نامگذاری به دلیل پیوند عمیق شعر و ادب با زندگی ایرانیان و مقام بزرگ استاد شهریار است و برای ما افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: در طی دو سال گذشته محدودیت‌های کرونایی باعث کم رونق برگزار شدن آیین‌های این روز شده بود، اما امسال سعی خواهیم کرد برنامه‌ای در خور شان این روز برگزار کنیم.

 ناظمی ادامه داد: شعر در فرهنگ ما یک شناسنامه است و شاید هیچ ملتی به اندازه ما با شعر مانوس نبوده است. یک بخش فرهنگ، معارف معنوی و دینی ما با شعر بیان شده است و اینگونه آثار که با زبان شعر عرضه شده اهمیت شعر فارسی را نشان می‌دهد.

او گفت: مقبره الشعرا مرکز فرهنگ جهانی برای ادبیات است، شایسته نیست وضعیت این مرکز اینگونه باشد چرا که جزو طرح‌های ملی قلمداد شده و اعتباری برای آن اختصاص پیدا کرده است و باید سامان دهی شود.

۲۷ شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، بزرگترین شاعر تاریخ معاصر ایران، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی شعر و ادب فارسی نامیده شده است.

استاد شهریار سال ١٢٨٥ هجری خورشیدی در تبریز متولد شد و ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ چشم از جهان فرو بست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.