برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت نوار غزه؛ موضوع رایزنی‌های بنت و السیسی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با السیسی درباره موضوعات مختلفی همچون برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت نوار غزه به رایزنی پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه جروزالم پست و طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر خود به شرم‌الشیخ، با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر دیدار و درباره موضوعات مختلفی همچون؛ تحولات منطقه‌ای، مسائل بین‌المللی و تقویت روابط دوجانبه به رایزنی و گفتگو پرداخت.

بنت در این دیدار ضمن قدردانی از رئیس جمهور مصر برای نقش مهم این کشور در حفظ ثبات منطقه گفت: معاهده صلح میان قاهره و تل آویو، در حقیقت بعنوان سنگ بنای امنیت و ثبات در خاورمیانه محسوب می‌شود.

براساس اخبار منتشر شده از این نشست، تهدید‌های اتمی ایران و اقدامات آن در منطقه‌ای، وضعیت نوار غزه، تشدید نظارت بر گذرگاه رفح جهت تضعیف حماس، تروریسم در منطقه و همچنین حضور ترکیه در جنگ لیبی از دیگر محور‌های گفتگو‌ها در این دیدار بوده است.

پیش از این اخبار ملاقات علنی بنت و السیسی در شرم الشیخ که سابقه میزبانی از دیدار‌های مقام‌های مصری و اسرائیلی را دارد در رسانه ها منتشر شده بود و حال پس از ۱۰ سال برای اولین بار «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصر و منطقه «شرم الشیخ» دیدار کرد.

پیش از این و از زمان ریاست جمهوری، السیسی وی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز دیدار و رایزنی داشته است.

هیأت رژیم صهیونیستی به ریاست «الی کوهن» وزیر اطلاعات این رژیم در اسفند سال گذشته در نشستی با مسئولان مصر در شرم الشیخ حضور یافت؛ نشستی که گفته می شود بزرگ‌ترین نشست دوجانبه طی ۲۰ سال گذشته بین قاهره و تل‌آویو محسوب می شود.

بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی در توئیتر توضیحاتی درباره این دیدار ارائه داد و نوشت: دیدار مهم و سازنده‌ای با السیسی داشتیم.

وی افزود: می‌توانیم به کمک یکدیگر روابط میان دو طرف را تقویبت و آینده‌ای با ثبات‌تر و ایمن‌تر را در منطقه تجربه کنیم.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: بنت ، السیسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار