وعده مصر برای تامین گاز لبنان تا پیش از زمستان

وزیر نفت مصر وعده داد قاهره گاز مورد نیاز لبنان را تا پیش از آغاز فصل زمستان تامین کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طارق الملا، وزیر نفت مصر از تلاش قاهره برای رساندن گاز به لبنان تا پیش از آغاز فصل زمستان خبر داد.

بر این اساس، وی با بیان اینکه همه طرف‌ها مشتاق هستند قرارداد خط لوله گاز عربی را در اسرع وقت به موفقیت برسانند، گفت همه کشور‌های دخیل در این پروژه برای ورود سریع گاز مصر به لبنان قبل از شروع فصل زمستان تاکید دارند.

طارق الملا تصریح کرد همه طرف‌ها به دنبال تکمیل اقدامات لازم به منظور تهیه و تکمیل مدارک و اسناد و اخذ معافیت‌های رسمی هستند. مصر در حال حاضر روزانه ۳۵ تا ۷۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی به اردن ارسال می‌کند. قرار است ما روزانه ۶۰ میلیون فوت مکعب گاز نیز به لبنان پمپاژ کنیم. اگر اردن با مشکلاتی در انتقال گاز مواجه شود و درخواست افزایش در مقادیر موجود گاز را داشته باشد، مصر می‌تواند روزانه تا ۱۲۵ میلیون فوت مکعب گاز به اردن پمپاژ کند.

الملا در پاسخ به سؤالی درباره نحوه پرداخت به مصر توسط لبنان گفت حجم گاز خیلی زیاد نیست و اصل، تأمین گاز برای تامین میزان مورد نیاز در لبنان است. بانک جهانی از لبنان در این زمینه حمایت می‌کند و این نهاد بین المللی به عنوان ضامن عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جلسات چهارجانبه در اردن شاهد حضور نمایندگان بانک جهانی بود، اظهار داشت بحث‌هایی برای توسعه معادلاتی که اقدامات لازم برای دستیابی به این موضوع را تضمین می‌کند، در حال انجام است به ویژه اینکه ورود سازمان‌های بین المللی به این توافق، علاقه آن‌ها به پایداری تامین گاز را تأیید می‌کند.

گفتنی است لبنان هم اینک با مشکلات عمده اقتصادی به ویژه کمبود منابع انرژی و سقوط ارزش پول ملی مواجه است. گرچه آمریکا و کشور‌های غربی لبنان را به حال خود رها کرده و حتی در تامین نیاز‌های این کشور سنگ اندازی می‌کردند، اما تصمیم حزب الله لبنان برای وارد کردن انرژی از ایران باعث شکسته شدن بن بست در این کشور شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار