زورآزمایی مرگ با بیگانه شدن مردم نسبت به کرونا

فرماندار مهاباد گفت: با وجود هشدار‌ها و تذکر‌های مکرر و متعدد هنوز درصد زیادی از مردم نسبت به ویروس کرونا بیگانه هستند.

عارف خدرلو فرماندار مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: مردم مهاباد در حالی نوزدهمین ماه روزگار کرونایی را سپری می‌کنند که هر روز خبری تازه از مرگ و میر بر اثر بیماری کووید ۱۹ منتشر می‌شود، اما این تجربیات تلخ خانواده‌های داغدار، برای دیگران درس نمی‌شود و سریال غم انگیز تازیانه آتش کرونا بر سلامت و جان شهروندان این شهرستان ادامه دارد.

خدرلو افزود: با وجود هشدار‌ها و تذکر‌های مکرر و متعدد هنوز درصد زیادی از مردم نسبت به ویروس کرونا بیگانه هستند و حتی از ماسک استفاده نمی‌کنند که این امر نشان از ضعف فرهنگی است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

این مقام مسئول با اشاره به شیوع کرونا در جامعه نیز اضافه کرد: با وجود آنکه روند تزریق واکسن کرونا در حد بسیار بالایی در این شهرستان ارتقا پیدا کرده، ولی برخی بی توجهی‌ها از سوی شهروندان موجب بالا رفتن میزان شیوع بیماری شده است.

وی با اشاره به اینکه ایمنی پس از زمان تعیین شده براساس نوع واکسن پس از دز دوم ایجاد می‌شود هشدار داد: بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا پیش از زمان تعیین شده عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

فرماندار مهاباد با یادآوری این نکته که بهترین واکسن در دسترس‌ترین نوع آن است، اذعان کرد: شهروندان به شایعات در خصوص عوارض تزریق واکسن توجه نکنند و هرچه سریعتر برای واکسیناسیون اقدام کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.