اتصال ۷۴ روستای آذربایجان‌غربی به شبکه فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: تا پایان امسال ۷۴ روستا در استان به شبکه فیبرنوری متصل خواهند شد.

قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اجرایی بیش از ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی در قالب طرح تار از محل اعتبارات دولتی برای اتصال ۷۴ روستا به شبکه فیبرنوری و پوشش ارتباطات سیار روستایی آغاز شده است.

وی افزود: از مزایای مهم در اجرای طرح تار، تقویت پوشش آنتن‌دهی مناطق روستایی و کم‌برخوردار، ارتقای اینترنت سیار مناطق روستایی از نسل دوم به نسل چهارم و تقویت زیرساخت پهنای باند اینترنت در سطح استان است.

جلیلی‌نژاد اضافه کرد: با اجرای طرح فیبرنوری روستایی ضمن افزایش پایداری ارتباط سایت‌های BTS تلفن همراه در سطح استان امکان ارائه اینترنت پر سرعت همراه نسل چهارم در مناطق روستایی استان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اولویت دولت سیزدهم در اجرای فیبرنوری تصریح کرد: فیبرنوری از ابزار‌های انتقال داده با سرعت بالاست که پارسال اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و کم‌هزینه بودن، پهنای باند بالا و مصرف برق پایین از مزایای نصب و راه‌اندازی فیبرنوری برای انتقال داده‌ها است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با تأکید بر لزوم همراهی تمام دستگاه‌های استانی در اجرای موفق این طرح اضافه کرد: تاکنون ۱۲ کیلومتر از این طرح در استان اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.