رایزنی اردوغان با نخست وزیر ایتالیا درباره افغانستان

رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با نخست وزیر ایتالیا درباره موضوعات مختلف از جمله افغانستان به رایزنی پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی و طبق بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور در تماس تلفنی با ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا ضمن تاکید بر تداوم کمک‌های بشردوستانه به افغانستان درباره موضوعات مختلفی همچون مسائل منطقه‌ای و دوجانبه به رایزنی پرداختند.

اردوغان در این تماس تلفنی اظهار کرده است که، ترکیه از ایتالیا این انتظار را دارد تا به‌عنوان متحد این کشور در ناتو، به اهمیتی که آنکارا برای روابط متقابل قائل است، پاسخ مناسبی دهد.

وی با اشاره به تداوم حمایت اصولی ایتالیا از توسعه روابط با ترکیه و عضویت آن در اتحادیه اروپا، گفت: آغاز مذاکرات بمنظور به‌روز رسانی توافق‌های گمرکی در سریعترین زمان ممکن و آن هم بدون هیچ پیش‌شرطی، به نفع همه خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه با اشاره به موضوع افغانستان گفت: وضعیت جدیدی در منطقه پس از تسلط طالبان بر کشور افغانستان ایجاد شده است.

اردوغان ادامه داد: تعامل با طالبان باید در زمان تحویل کمک‌های بشردوستانه تداوم یابد.

وی با اشاره به مهاجرت مردم افغانستان ادامه داد: در غیر این صورت شاهد فشار مهاجرت، که پیش از این به بالاترین سطح خود رسیده بود، هستیم.

اردوغان گفت:ترکیه از انتخابات به موقع در لیبی حمایت می‌کند.

وی در این راستا ادامه داد: بنا به درخواست لیبی و طبق توافق‌های دوجانبه، به نیرو‌های امنیتی این کشور به‌صورت قانونی آموزش و مشاوره می‌دهیم.

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا نیز در ادامه ضمن دعوت از اردوغان برای حضور در اجلاس سران گروه ۲۰ که قرار است در ماه اکتبر در رم و به ریاست ایتالیا برگزار شود، گفت: رایزنی‌های سازنده و دوستانه‌ای درباره آخرین تحولات افغانستان، پیامد‌های منطقه‌ای آن و شیوه‌های احتمالی اقدام بین‌المللی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایتالیا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار