رئیس هیات نجات غریق:

اشتغال ۵۰۰ غریق نجات استان سمنان تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است

جوادی گفت: نزدیک به ۸۰۰ نجات غریق در استان سمنان داریم و حدود ۵۰۰ نفر از آنان فعال محسوب می‌شوند که اشتغال این عده به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا جوادی رئیس هیات نجات غریق استان سمنان ابراز داشت: اجازه تمرین در استخر‌ها برای نجات غریقان در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا فراهم نیست و این موضوع آسیب‌های زیادی مانند از بین رفتن آمادگی این افراد و کاهش نیرو در دوران پساکرونا به همراه دارد.

او تاکید کرد: بسیاری از نجات غریق‌های استان سمنان با شیوع کرونا و تعطیلی استخرها، به مشاغل دیگر روی آورده‌اند و این نکته نیز در کمبود نیروی نجات غریق پس از کرونا اثرگذار است.

رئیس هیات نجات غریق استان سمنان بیان کرد: پیش از شیوع کرونا نزدیک به ۵۰۰ نجات غریق در استان سمنان فعال بودند که ۱۵۰ نفر آنان در شهر سمنان فعالیت می‌کردند.

رئیس هیات نجات غریق استان سمنان گفت: اکنون تنها استخر شهید ترانی مهدیشهر و استخر هشت شهریور سمنان دارای سانس خصوصی هستند و چهار نجات غریق در این استخر‌ها اشتغال دارند.

جوادی بیان کرد: تعدادی از نجات غریقان استان برای دریافت تسهیلات خسارت ناشی از کرونا معرفی شدند و این تسهیلات تنها به ورزشکاران بیمه شده پرداخت می‌شود و مشکل اساسی بسیاری از نجات غریق ها، نداشتن بیمه است.

او با اشاره به فعالیت بسیاری از مکان‌های پر خطر در شرایط قرمز کرونایی مثل شهربازی‌ها گفت: امکان اینکه با تعریف شیوه‌نامه‌های بهداشتی مخصوص و کنترل ظرفیت، استخر‌ها به فعالیت بازگردند وجود دارد و ستاد مقابله با کرونا با فعالان این حوزه همکاری بیشتری داشته باشند.

بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا استخر‌های ورزشی جزو گروه چهارم مشاغل قرار دارند که در وضعیت قرمز مجاز به فعالیت نمی‌باشند، اما برخی مشاغل، چون شهربازی‌ها که در زمره گروه چهارم هستند در شرایط قرمز کرونا نیز در استان سمنان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ح 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.