حماس درگذشت رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در پیامی رحلت شیخ عبدالامیر قبلان را به مردم لبنان تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه شبکه تلویزیونی المنار، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درگذشت شیخ عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و رئیس هیئت شرعی جنبش امل را تسلیت گفت.

بر این اساس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تسلیت و همدردی صمیمانه خود را به خانواده محترم و دوستداران ایشان در مجلس اعلای اسلامی شیعیان و در میان برادران جنبش امل و ملت لبنان ابراز کرد و از خداوند متعال خواستار صبر و تسلی خاطر برای خانواده وی و دوستدارانش شد.

دفتر رسانه‌ای جنبش حماس در لبنان اعلام کرد: شیخ قبلان، مدافع و حامی آرمان فلسطین در همه مناسبت‌ها بود و ملت فلسطین امروز صدایی را از دست داد که در دفاع از حق ملت فلسطین در بازپس گیری سرزمین و مقدساتشان با همه وسایل موجود و در راس آن‌ها مقاومت، همیشه فریاد حق سر می‌داد.

روز گذشته، شیخ عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در سن ۸۵ سالگی بر اثر بیماری به دیار حق شتافت. براساس اعلام دفتر مجلس اعلای شیعیان لبنان‏، مراسم خاکسپاری شیخ عبدالامیر سه شنبه در «روضه الشهیدین» ضاحیه جنوبی بیروت برگزار می‌شود.

وی پس از رحلت شیخ محمد مهدی شمس الدین در سال ۱۳۷۹ خورشیدی به ریاست مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان رسید. شیخ قبلان از حامیان مبارزه با رژیم صهیونیستی بود. وظیفه اصلی مجلس اعلای شیعیان لبنان که موسس آن «امام موسی صدر» است، دفاع از حقوق شیعیان لبنان و رسیدگی به امور دینی و شخصی آنان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: جنبش حماس ، لبنان ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار