واکسینه شدن نزدیک به ۱۰۰ درصد جامعه هدف روستایی آران و بیدگل

رییس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: نزدیک به ۱۰۰ درصد جامعه هدف روستایی شهرستان آران و بیدگل از آغاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون واکسن دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اعظم باقری رییس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: تزریق واکسن به گروه‌های هدف در بیشتر روستا‌های آران و بیدگل به ۱۰۰ درصد رسیده و امیدواریم با واکسیناسیون عموم جامعه هدف در شهرستان، آمار مرگ و میر به پایین‌ترین سطح ممکن برسد.

وی با بیان اینکه از شروع واکسیناسیون تاکنون نزدیک به ۳۲ هزار دُز واکسن برای گروه سنی مختلف در آران و بیدگل تزریق شده است، ادامه داد: حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر نوبت نخست واکسن کرونا و حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر نیز نوبت دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با بیان اینکه جمعیت جامعه هدف جهت واکسیناسیون در این شهرستان حدود ۸۰ هزار نفر است، اظهار کرد: از این تعداد تاکنون نزدیک به ۲۷ درصد واکسینه شده‌اند.

به گفته وی، حدود ۶۵ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال در آران و بیدگل نوبت نخست واکسن کرونا دریافت کردند که ضروری است با تشویق و فرهنگ‌سازی ۳۵ درصد باقیمانده نیز برای دریافت واکسن مجاب شوند.

باقری افزود: اکنون واکسیناسیون افراد ۵۰ سال به بالا و فرهنگیان آران و بیدگل در جریان است که روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دُز واکسن تزریق و تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی به تزریق روزانه یک‌هزار دز واکسن برسیم.

وی ادامه داد: بر این پایه، همه سالمندان بالای ۵۰ سال در آران و بیدگل برای جلوگیری از ازدحام و پس از دریافت پیامک با در دست داشتن کارت ملی به مراکز تجمیعی واکسیناسیون بیمارستان شهید رجایی مراجعه کنند تا واکسن کرونا برای آنان تزریق شود.

باقری اظهار کرد: با ورود به مرحله واکسیناسیون همگانی از همه امکانات شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل برای این مهم بهره گرفته و بر پایه اولویت‌های اعلام شده، واکسیناسیون مرحله به مرحله در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه دریافت‌کنندگان واکسن کرونا همچنان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنند، گفت: با دریافت واکسن کرونا احتمال ابتلای مجدد وجود دارد که البته دارای شدت کمی است و مرگ ناشی از کرونا پایان می‌یابد.

رییس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل تصریح کرد: شمار بستری‌ها، مراجعه بیماران سرپایی و مرگ بیماران مبتلا به کرونا در آران و بیدگل همچنان در روز‌های اخیر به شدت افزایش داشته که امید می‌رود با افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شاهد کاهش بستری‌ها و تغییر وضعیت کنونی در هفته‌های پیش‌رو باشیم.

وی گفت: ظرفیت بیمارستان سیدالشهدا (ع) آران و بیدگل به عنوان تنها بیمارستان مخصوص بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده است و بیمارستان تازه تاسیس ثامن پذیرش بیماران کرونایی را شروع کرده است.

باقری خاطرنشان کرد: سامانه واکسیناسیون برای متولدین ۱۳۵۰ به قبل همچنان باز است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه، ثبت نام و برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشور‌ها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه شده است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.