هشدار سطح زرد هواشناسی در سیستان و بلوچستان صادر شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با تقویت مونسون هند در جنوب شرق و احتمال رگبار، رعد و برق، آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های جنوب استان هشدار سطح زرد صادر شد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گدر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از امروز تا بعدازظهر یکشنبه سامانه همرفتی بخش‌هایی از استان را فرا می‌گیرد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود عمده فعالیت این سامانه در شهرستان‌های راسک، سراوان، سرباز، سیب سوران، فنوج، قصرقند، گلشن، نیکشهر، ارتفاعات شمالی دشتیاری و ارتفاعات جنوب ایرانشهر باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به رگباری بودن سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر، بالاآمدن موقتی آب در رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: برخورد صاعقه، وقوع تندباد‌های موقتی و شدید، خیزش موقتی گردوخاک و کاهش دید افقی، احتمال بارش تگرگ و لغزنده شدن راه‌های ارتباطی مناطق تحت تأثیر سامانه از جمله پیامد‌های محتمل آن است.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان رانندگی، احتیاط لازم انجام و از تردد و توقف در بستر و حاشیه مسیل‌ها به طور جدی خودداری شود و کوهنوردان نیز با توجه به احتمال بالای برخورد صاعقه از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.