۷۰۰ کیلومتر مربع به مساحت خشکسالی در سیستان و بلوچستان اضافه شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ادامه کم بارشی انباشته و کاهش شدید بارندگی در استان سبب شد تا مرداد ماه امسال ۰.۴ درصد از مساحت استان از حالت نرمال خارج و به محدوده درگیر خشکسالی اضافه شود.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان   در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: عمده مساحت جدید درگیر خشکسالی در شهرستان‌های نیمروز و ایرانشهر قرار دارد.

وی افزود: بر اساس شاخص SPEI، ۱۰ ساله هواشناسی همه ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان درگیر درجات مختلف خشکسالی هستند که مساحت خشکسالی در ۵ شهرستان دلگان، زابل، فنوج، قصرقند و نیکشهر ۱۰۰ درصد است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تحلیل داده‌های ۱۰ ساله شاخص SPEI هواشناسی تا ابتدای شهریور امسال نشان می‌دهد که حدود ۹۳ درصد از مساحت استان درگیر درجات مختلف خشکسالی قرار دارند.

حیدری تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی تا کنون تنها ۳۵ میلی متر باران در استان باریده که حدود ۶۵ میلی متر کمتر از شرایط نرمال بارش است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ میلی متر از بارش‌های دریافتی امسال زراعی در بهار و تابستان باریده است که عمده این بارش‌ها از نوع رگباری بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی در یک هفته پیش رو بارشی موثر برای استان انتظار نمی‌رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار