معاون فرماندار مهاباد:

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نیازمند ساماندهی است

صنعتی با انتقاد از نابسامانی‌های موجود در مورد فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در این شهرستان گفت: فعالیت اینگونه تاکسی‌ها باید براساس اصول و ضوابط قانونی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، خشایار صنعتی معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد امروز در جلسه شورای ترافیک این شهرستان اظهار داشت: هرچند که مجوز فعالیت این نوع کسب و کار‌های اینترنتی که تاکسی نیز شامل آن می‌شود در تهران صادر می‌گردد در کلان شهر‌ها با مشکلات کمتری همراه باشد، ولی در شهر‌های کوچک موجب ایجاد بی نظمی‌هایی در حوزه حمل و نقل درون شهری شده و اعتراضاتی را نیز به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: با وجود گذشت بیش از ۲ سال از فعالیت این نوع تاکسی‌ها که در حال حاضر فقط "تاکسی ماکسیم" را در این شهرستان شامل می‌شود، ولی هیچگونه قراردادی بین این شرکت و سازمان تاکسیرانی به منظور نظارت بر فعالیت آن‌ها منعقد نشده و این تاکسی‌ها بدون هیچ کنترلی به میل و شیوه خود در حال فعالیت بوده و نظارتی بر تخلفات آن‌ها وجود ندارد.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد افزود: این شرکت موظف است ظرف ۲ هفته قراداد خود را با سازمان تاکسیرانی شهرداری مهاباد نهایی کرده و به امضاء رساند در غیر اینصورت از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

صنعتی ادامه داد: با منعقد شدن این قرارداد، این شرکت در نزد سازمان تاکسیرانی شناسنامه دار شده و فعالیت تاکسی‌های آن در سطح شهر ضابطه‌مند شده و نظارت و کنترل لازم بر آن صورت خواهد پذیرفت.

وی گفت: باید با ساماندهی شدن فعالیت این شرکت نحوه ثبت نام کردن رانندگان و بررسی صلاحیت آنها، روند فعالیت و مسافرگیری، زدن علایم و برچسب‌ها و نظارت بر فعالیت آن‌ها توسط سازمان تاکسیرانی ضابطه‌مند شده و با تخلفات احتمالی نیز می‌توان به خوبی رسیدگی کرد.

فعالیت تاکسی اینترنتی "ماکسیم" در مهاباد هرچند که موجب تسهیل در رفت و آمد مردم در حوزه حمل و نقل درون شهری شده است، ولی برخی تخلفات رانندگان این شرکت از جمله فعالیت گردشی برخی از آن‌ها و مسافرگیری در سطح شهر بدون استفاده از اپلیکیشن، موجب اعتراض تاکسی‌های تلفنی و گردشی این شهرستان شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.