ذره بین بازرسان اصفهانی بر قیمت میوه و سبزی

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان گفت: ۴۰ شکایت مردمی از گرانفروشی به اتحادیه خرده فروشان میوه و سبزی در سال ۱۴۰۰ ارسال شده است.

مجتبی برزگر رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر این که واحد‌های خرده فروشی میوه و سبزی در  شهر اصفهان مصوبات قیمت هارا رعایت نمی‌کنند،  به همراه نایب رئیس  و بازرس اتحادیه خرده فروشان میوه و سبزی اصفهان در بازدید میدانی از برخی میوه فروشی‌های شهر اصفهان، این موضوع را به طور کامل بررسی کردیم.

او با اشاره به این که هدف از این بازرسی مشخص شدن علت گران فروشی میوه بود، افزود: در بازرسی‌های انجام شده مشاهده شد که، فروشندگان قیمت ها را طبق نرخ مصوب به خریداران عرضه می‌کنند، فقط یک مورد تخلف در قیمت وجود داشت که با بررسی فاکتور فروش روز قبل، این مورد نیز اصلاح شد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان گفت: در این بازرسی پروانه کسب واحد‌های صنفی بررسی شد، که اکثر واحد‌ها پروانه کسب خود را روی دیوار نصب کرده بودند. یک مورد عدم نصب پروانه کسب داشتیم که فروشنده نسبت به نصب آن اقدام کرد.


بیشتر بخوانید


برزگر خاطرنشان کرد: ۴۰ شکایت مردمی از گرانفروشی به اتحادیه خرده فروشان میوه و سبزی در سال ۱۴۰۰ همراه با نتیجه بازرسی‌ها به ۱۰۰ مورد مهر و موم واحد‌های متخلف منجر شده است.

مغازه داران، گران فروشی در میادین را اطلاع دهند

ناصر اطرج رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان اصفهان در این خصوص گفت: در میدان میوه و تره بار، هیچ باری بدون فاکتور به فروش نمی‌رود و هیچ کسی حق اضافه فروش ندارد.


او ادامه داد: بازرسان، همه روزه در میدان حضور دارند و مغازه داران می‌توانند هر گونه گران فروشی را با بازرسان در میان بگذارند.

 رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان اصفهان  با بیان اینکه قیمت سبد‌ها و کارتن‌ها  افزایش یافته است، بیان کرد: بار‌هایی که از ۴۰ هزار تومان به بالا هست، باید خالص فروخته شود.


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.