جهانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جدیدترین قوانین پذیرش مسافر در کشورهای امارات و قطر اعلام شد

یک مقام مسئول گفت: مسافران با ملیت و اقامت امارات و مسافران دارای ویزای توریستی با شرایط خاصی می‌توانند از ایران به امارات سفر کنند.

حسین جهانی مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از جدیدترین شرایط اعزام مسافران هوایی از ایران به امارات خبر داد و گفت: براساس اطلاعیه صادر شده از سوی کشور امارات، مسافران با ملیت و اقامت این کشور و مسافران دارای ویزای توریستی «با شرایط عنوان شده» می‌توانند از ایران به امارات سفر کنند.

 او ادامه داد:  تمامی مسافران بالای ۱۲ سال در پرواز‌های ورودی به امارات باید  قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در لینک  https://health.behdasht.gov.ir بارگذاری کنند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی با QR کد به همراه داشته باشند.

او یادآور شد: همچنین نصب برنامه COVID-۱۹ DXB Smart App بر روی گوشی همراه مسافران قبل از انجام سفر به دبی الزامی است و از تمامی مسافران در زمان ورود به کشور امارات تست PCR گرفته می‌شود.

جهانی با بیان اینکه داشتن بیمه‌نامه مسافرتی و بلیت رفت و برگشت برای مسافران با ویزای توریستی الزامی است، افزود:  مسافرانی که دارای اقامت بیش از ۶ ماه خارج از امارات هستند،  باید قبل از ورود به کشور امارات با مراجعه به لینک https://smart.gdrfad.gov.ae/Smart_OTCServicesPortal/ReturnPermitService.aspx فرم مربوطه را تکمیل و کپی تأیید آن را همراه داشته باشند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان هواپیمایی همچنین در ادامه از جدیدترین  مقررات  سفر به کشور قطر هم خبر داد و گفت:  شرایط جدید سفر برای مسافران با ملیت و دارای اقامت قطر و مسافران دارای ویزا به این کشور اعلام شد.

جهانی بیان کرد: تمامی مسافران بالای ۲ سال در پرواز‌های ورودی به قطر باید قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در لینک  اعلام شده  انجام دهند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

او اظهار کرد: همچنین مسافران عازم به کشور قطر باید با مراجعه به سایت https://www.qatarairwaysholidays.com/qa-en/welcome-home-۱۰-night-booking نسبت به رزرو هتل جهت ۱۰ روز قرنطینه اقدام  کنند.

مدیر کل روابط عمومی ایران ایر یادآور شد: مسافران دارای ملیت و اقامت کشور قطر دارای کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت تزریق واکسن جانسون، فایزر، مدرنا و یا آسترازنکا ۱۴ روز گذشته باشد، از قرنطینه هتلی در بدو ورود به کشور قطر معاف خواهند بود.

جهانی با بیان اینکه  مسافران دارای ویزا می‌توانند با پاسپورت دارای اعتبار حداقل ۶ ماهه، بیمه مسافرتی پزشکی، بلیت رفت و برگشت حداکثر ۳ ماهه و کارت واکسیناسیون جانسون، فایزر، مدرنا یا آسترازنکا و یا سینوفارم که از آخرین نوبت آن ۱۴ روز گذشته باشد، به کشور قطر سفر کنند، افزود: انجام تست PCR و دریافت تاییدیه از سایت ذیل قبل از انجام سفر برای مسافران عازم کشور قطر الزامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار