بنیاد ایران شناسی استان سمنان سه کتاب در دست چاپ دارد

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان سمنان گفت: سه کتاب «تاریخ ایلخانان و تیموریان در استان سمنان»، «تاریخ تشیع در استان سمنان» و «زنان کارآفرین استان سمنان» با همکاری این بنیاد در دست چاپ است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن شادپور رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان سمنان ابراز داشت: کتاب محله‌های سنتی بافت تاریخی شهر سمنان نوشته «محمد علیان» و «سعید پرسا» امسال با همکاری بنیاد ایران‌شناسی استان سمنان به چاپ رسید.

او افزود: بنیاد ایران‌شناسی استان سمنان در حال حاضر در سه حوزه دانشنامه استان سمنان، بانک اطلاعاتی و قرارداد با مراکز و سازمان‌های مختلف در خصوص چاپ کتاب‌های مختلف فعالیت دارد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان سمنان گفت: دانشنامه استان سمنان در چندین جلد با موضوع‌های تاریخ، جغرافیا و استان شناسی چاپ می‌شود؛ مطالب این کتاب‌ها استخراج شده و موضوعات تاریخ و جغرافیا در انتظار ویراستاری و چاپ است.

شادپور بیان کرد: بانک اطلاعاتی استان سمنان در زمینه‌های مشاهیر استان، بنا‌ها و آثار تاریخی و کتاب‌های استان در حال جمع‌آوری است.

او  افزود: طی قرارداد با آموزش و پرورش، کتاب تاریخ و تمدن استان سمنان برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف چاپ شد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان سمنان گفت: با همیاری شهرداری سمنان نیز کتاب‌هایی در رابطه با بافت تاریخی این شهر و تولید محتوای تاریخ شفاهی به چاپ رسید.

شادپور ابراز داشت: بنیاد ایران شناسی استان سمنان در زمینه جمع‌آوری منابع و ماخذ استان برای همکاری با پژوهشگران و پایان‌نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری با موضوعات مرتبط نیز فعالیت می‌کند.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان سمنان گفت: ۲ همایش ملی «ایران‌شناسی استان‌ها» و «ایران‌شناسی گذشته، حال آینده» به صورت مجازی در مدت شیوع کرونا برگزار شد و برگزاری همایش‌های با موضوع استان سمنان به زمان بهتر شدن شرایط کرونا و امکان برگزاری حضوری معوق شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: چاپ کتاب ، همایش ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار