اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا همزمان با نزدیک شدن طوفان ایدا

طوفان ایدا باعث تخلیه ساکنان نیو اورلئان و کارگران سکو‌های نفتی این منطقه از آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، طوفان ایدا موجب شد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در مناطقی از سواحل لوئیزیانا و بخش‌هایی از نیو اورلئان وضعیت اضطراری اعلام کند.

طبق گزارش مرکز ملی هواشناسی آمریکا، طوفان ایدا تا بعد از ظهر روز گذشته با سرعتی حدود ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بخش‌هایی از کوبا و سواحل نیو اورلئان را در هم درنوردید. پیش بینی می‌شود تا روز یکشنبه به قدرت این موج طوفانی در مناطقی از جنوب شرق لوئیزیانا افزوده شود.

پایگاه‌های آب و هوایی در جهان پیش بینی کرده اند این طوفان با سرعت حدود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت همراه با بارش‌های شدید باران در روز‌های آتی بخش‌هایی از آمریکا را فرابگیرد. همچنین پیش بینی شده در پی این طوفان شدید قطعی گسترده برق و جاری شدن سیل در مسیر‌های منتهی به اقیانوس محتمل باشد.

مقامات شهر نیو اورلئان به ساکنان این منطقه دستور دادند تا مناطق حومه شهر‌ها را تخلیه کنند. این در حالی است که سایر مناطق نزدیک به این طوفان نیز باید در حالت آماده باش قرار بگیرند.

جان بل ادواردز، فرماندار لوئیزیانا، روز پنجشنبه در بخش‌هایی از این منطقه حالت فوق العاده اعلام کرده بود که در پی آن جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای حالت اضطراری را به تمامی بخش‌های امداد و نجات ابلاغ کرد.

ادواردز در توئیتی نوشت: متاسفانه پیش بینی می‌شود لوئیزیانا ضربه مستقیم و شدیدی از طوفان گرمسیری ایدا بخورد و این امر با موج جدیدی از بیماری همه گیر کرونا تشدید خواهد شد. این یک زمان مهم چالش برانگیز برای ایالت ما خواهد بود.

به گفته نهاد‌های نظارتی فدرال، شرکت‌های انرژی آمریکا در حال تلاش برای تخلیه سکو‌های نفتی در اقیانوس و دریا‌ها هستند و همین امر تولید نفت را تا ۶۰ درصد و تولید گاز را تقریبا تا نصف کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار