افزایش شمار قربانیان انفجار کابل به ۱۷۰ تن

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد شمار قربانیان انفجار‌های روز و شب گذشته کابل به ۱۷۰ تن افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه سی بی اس به نقل از وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد: شمار قربانیان انفجار‌های انتحاری روز و شب گذشته کابل از ۱۱۰ تن به ۱۷۰ تن افزایش یافته که اکثریت قریب به اتفاق قربانیان افغان هستند.

در این حمله دست کم ۱۸ نظامی آمریکایی زخمی و ۱۳ تفنگدار دریایی این کشور هم کشته شدند. بر اساس گزارش منابع مطبوعاتی این مرگبارترین روز برای نیرو‌های آمریکایی در افغانستان در یک دهه گذشته بوده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز روز پنجشنبه خطاب به مردم این کشور وعده داد که آمریکا عاملان این حمله را نخواهد بخشید یا فراموش نخواهد کرد. فرمانده ارشد نظامی او در افغانستان هم قول داد که نظامیان آمریکا در حال حاضر در حال ردیابی عاملان داعشی هستند که پشت بمب‌گذاری ها بوده اند.

با گذشت زمان کوتاهی از این انفجار‌ها داعش مسئولیت حمله روز پنجشنبه را بر عهده گرفت و تصویری از یک عامل انتحاری ادعا شده را در اینترنت منتشر کرد.

فرمانده سنتکام هم امروز اعلام کرد خطرات بیشتری وجود دارد و روزنامه واشنگتن پست آمریکا نیز در خصوص افزایش تهدیدات گفت که نیرو‌های این کشور در آماده باش کامل هستند چراکه انتظار می‌رود داعش حملات بیشتری را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
چرا نمیرن ..امروز فردا میکنن تا نیروهای تازه نفس انگلیسی و آمریکایی برسن .پدر افغانستان را به عزا بنشانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
افغانستان می‌شود عراق و سوریه شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۴۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
یعنی آخر بزدلی و ترسویی که عرضه ندارن با اسلحه بیان جلو . با نامردی تمام و مانند علف هرز انتحاری بمب منفجر میکنند. یعنی کثیف و پلید = داعش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
این سیزده آمریکائی و افغانیهایی که کشته شدند قربانیان نقشه امارات و اسرائیل بودن در پیش پای دیدار نفتالی بنت با جو بایدن دقیقا دستور زمانی صادر شد که بایدن را در بدترین حالت عصبی قرار دهند تا بیشترین بهره برداری را از این دیدار داشته باشند
آخرین اخبار