هریس: در حال تحقیق بر روی سندرم هاوانا هستم

معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تحقیقاتی درباره سندرم هاوانا را به جریان انداخته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا، از به جریان افتادن تحقیقاتی درباره سندرم هاوانا، خبر داد که پیشتر باعث تاخیر در پرواز او از سنگاپور به ویتنام شده بود.

هریس در بخشی از سخنانش گفت: «مشغول تحقیق بر روی سندرم هاوانا هستیم؛ اما نمی‌توانم جزئیاتی در اختیارتان قرار دهم.»

سندرم هاوانا یک بیماری مرموز است که با حمله اشعه‌های مشکوکی مرتبط است. این بیماری مجموعه‌ای از علائم و نشانه‌های پزشکیست که کارمندان سفارت آمریکا و کانادا در کوبا اولین بار در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) گزارش دادند و پس از آن در تعداد بسیاری از جاسوسان و دیپلمات‌های آمریکایی در کل دنیا مشاهده شد.

پیشتر منابع خبری اعلام کردند که پرواز کامالا هریس، از سنگاپور به ویتنام به دلیل «مشکل غیرعادی بهداشتی» با ۳ ساعت تاخیر انجام شد. عنوان مشکل غیرعادی بهداشتی از سوی مقام‌های وزارت خارجه آمریکا برای توصیف سندرم هاوانا استفاده می‌شود.

ان‌بی‌سی نیوز در این باره گزارش داد: «دو دیپلمات آمریکایی در هانوی بنا بود به دلیل تشخیص علائم سندرم هاوانا از آنجا خارج شوند.»

هفته گذشته نیز نیویورک پست در گزارشی اعلام کرد علائم سندرم «هاوانا» در دو کارمند آمریکایی مستقر در آلمان نمایان شده است و به احتمال زیاد آن‌ها جدیدترین قربانیان این بیماری هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار