مقامات آمریکایی در آلمان، جدیدترین قربانیان سندروم هاوانا

چند مقام آمریکایی مستقر در آلمان علائم سندروم هاوانا را نشان دادند و احتمال می‌رود آنها جدیدترین قربانیان این بیماری باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک پست در گزارشی اعلام کرد علائم سندروم «هاوانا» در دو کارمند آمریکایی مستقر در آلمان نمایان شده است و به احتمال زیاد آن‌ها جدیدترین قربانیان این بیماری هستند.

سندروم هاوانا یک بیماری مرموز است که با حملات اشعه‌های مشکوکی مرتبط است. این بیماری مجموعه‌ای از علائم و نشانه‌های پزشکیست که کارمندان سفارت آمریکا و کانادا در کوبا اولین بار در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) گزارش دادند و پس از آن در تعداد بسیاری از جاسوسان و دیپلمات‌های آمریکایی در کل دنیا مشاهده شد.

وال استریت ژورنال در این باره گزارش داد: «در حال حاضر حداقل ۲ کارمند آمریکایی به دلیل علائمی مانند حالت تهوع، سردرد شدید، گوش درد، خستگی و بیخوابی تحت معالجه هستند.»

این افراد اولین مواردی هستند که در کشوری از ناتو که نیرو‌های آمریکایی در آن حضور دارند، مشاهده شده‌اند. دیپلمات‌های آمریکایی می‌گویند برخی دیگر از نیروهایشان در کشور‌های اتحادیه اروپا نیز چنین علائمی نشان داده‌اند.

ماه گذشته نیز حداقل ۱ مورد از این سندروم در میان کارمندان آمریکا در برلین گزارش شده بود. اولین بار این بیماری در سال ۲۰۱۶ در کوبا گزارش شد که حملات اشعه‌ای ساختار مغز ۴۰ نفر از کارمندان سفارت آمریکا را دستخوش تغییر کرده بود.

اکنون یکی از بیماران در این باره گفت: «مشکلاتی در ساختار مغزم بوجود آمده که مشابه آنچیزیست که پیشتر برای کارمندان آمریکا رخ داد. مشخص نیست چه بر سر ما آمده است، اما همگی ما با مسائل مرتبط با روسیه کار می‌کردیم.»

او در ادامه افزود: «هرآنچه که هست، به نوعی ما قربانیان تروریسم هستیم، این مسئله مشکلاتی را به وجود آورده که زندگی ما را تهدید می‌کند.»

سفارت آمریکا تاکنون آلمان را از این موضوع مطلع نکرده و مشغول بازجویی از مقامات است. مقامات آلمان در این باره مدعی شدند فعالیت‌های تدافعی روسیه در سال‌های اخیر نسبت به دهه ۱۹۸۰ میلادی نیز افزایش چشمگیری داشته است. آن‌ها در ادامه ادعاهای خود اعلام کردند: «روش آن‌ها خشونت‌آمیزانه‌تر و وحشیانه شده است.»

مقامات سفارت روسیه در برلین نیز یک ماشین تبلیغاتی روسوفوبیک را دلیل این سندروم دانستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار