آثار برتر چهارمین جشنواره سراسری داستانک کُردی در مهاباد معرفی شدند

چهارمین جشنواره سراسری داستانک کُردی در مهاباد با معرفی آثار برتر به صورت مجازی به‌کار خود پایان داد.

هرمان وطمانی دبیر اجرایی جشنواره سراسری داستانک کُردی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: در مجموع ۲۷۷ اثر از ۱۵۱ داستان نویس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که پس از تطبیق آثار با شرایط و چارچوب‌های تعریف شده، ۲۶۵ اثر از ۱۴۲ داستان نویس به بخش داوری راه یافت.

او افزود: داوران این بخش "محمدرضا کلهر"، "جبار شافعی زاده" و "محمد صدیق کریم پور" بودند که پس از بررسی آثار رسیده، سه اثر از "خبات حمید" از سنندج، "واحد کریمی " از شهر لیلاخ کردستان و "مظهر سواره" از مهاباد را به ترتیب به عنوان آثار برتر انتخاب کرده و آثار "اسماعیل امینی" بانه، "فروغ گلجین" از هرسین کرمانشاه و "یدالله کریمی " از سنندج را نیز شایسته تقدیر دانستند.

وطمانی تصریح کرد: در بخش مقاله نیز ۱۵ اثر از ۱۵ نویسنده به جشنواره معرفی شدند که داوران این بخش "بختیار پنجه ای"، "ابراهیم ابراهیمی" و "حسین عزیزی" بودند که از آثار "جلال پورحسن" از مهاباد، "ناصر یزدانی" از دیواندره و "فرید عباسی‌فرید" از بوکان را به ترتیب به عنوان سه نفر برتر انتخاب کردند.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری داستانک کُردی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره امسال به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: نفرات برتر این جشنواره با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

او با اشاره به اینکه جشنواره داستانک کردی توسط پایگاه خبری هاژه و با همکاری اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و شهرستان مهاباد برگزار شد، اضافه کرد: فراخوان ارسال آثار به چهارمین جشنواره سراسری داستانک کُردی بهمن ماه سال ۱۳۹۹ منتشر شد و علاقه‌مندان تا ۳۱ اردیبهشت امسال فرصت داشتند که آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.