عصبانیت سخنگوی پنتاگون و وزیر دفاع آمریکا از سفر دو نماینده کنگره به کابل

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به سفر هماهنگ نشده دو نماینده کنگره به کابل، گفت: ما از این موضوع مطلع نبودیم و سفر آن‌ها بدون انجام هماهنگی‌های لازم با پنتاگون صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طی روز‌های گذشته دو نماینده کنگره آمریکا که گفته می‌شود بدون هماهنگی با مقامات ارشد این کشور به افغانستان سفر کرده اند، سبب عصبانیت بسیاری از این افراد از جمله سخنگوی پنتاگون و وزیر دفاع آمریکا شده اند.

پولیتیکو در این راستا با اشاره به اظهارات جان کربی، سخنگوی پنتاگون در یک نشست خبری که از سفر هماهنگ نشده این دو نماینده کنگره انتقاد کرده است، نوشت: سفر پیتر میجر، نماینده جمهوری‌خواه ایالت میشیگان و ست مولتون، نماینده دموکرات ایالت ماساچوست در کنگره آمریکا به کابل بدون انجام هماهنگی‌های لازم با پنتاگون صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه وزیر دفاع آمریکا نیز از اقدام این دو نماینده عصبانی است، گفت: ما از سفر این دو نفر کاملا بی اطلاع هستیم.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: پیش از این توصیه‌ای در رابطه با بازدید‌های VIP از کابل آن هم در این وضعیت خطرناک و در حال تغییر فرودگاه و شهر کابل نداشتیم.

کربی افزود: بنظر من بهتر بود این دو نماینده پیش از سفر به افغانستان ما را مطلع می‌کردند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه با اشاره به عصبانیت لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از سفر هماهنگ‌نشده این دو نماینده کنگره به کابل نیز گفت: درست است که این دو نماینده توانستند فرصتی برای ملاقات و گفتگو با فرماندهان و نظامیان حاضر در فرودگاه کابل پیدا کنند، اما با توجه به شرایط حاکم و تلاش پنتاگون برای خروج هزاران نفر از اتباع آمریکایی و متحدان افغانستانی در زمان کوتاه باقی مانده به ضرب الاجل یعنی ۳۱ آگوست [۹ شهریور]حضور آن‌ها کاملا غیرضروری بوده این امر سبب اخلال در امور شده است.

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز با اشاره به سفر دو نماینده کنگره آمریکا به افغانستان آن هم در بحبوحه تنش‌ها در فرودگاه کابل گفت: ما از سفر این مقامات بی اطلاع بودیم.

وی افزود: در حال حاضر زمان خوبی برای سفر به کشوری همچون افغانستان نیست. ما باید بر روی اهداف و منابع خود تمرکز کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: پنتاگون ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
هم آمربکا از طالبان میترسه هم طالبان از آمربکا
آخرین اخبار