سازمان سیا و پنتاگون؛ مسئولان انتقال آمریکایی‌ها از نقاط مختلف افغانستان به فرودگاه کابل

طبق گزارش برخی منابع خبری وظیفه انتقال آمریکایی‌ها از نقاط مختلف افغانستان به فرودگاه کابل بر عهده سازمان سیا و پنتاگون است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، وظیفه انتقال آمریکایی‌های حاضر در مناطق مختلف افغانستان به فرودگاه کابل برعهده سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) و ارتش آمریکا است.

طبق این گزارش عملیات انتقال این افراد به فرودگاه کابل توسط بالگرد‌های ارتش آمریکا و نظارت سیا انجام خواهد شد.

با این تفاسیر شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از برخی منابع محلی آگاه به این موضوع گزارش داده است که، بالگرد‌های ائتلاف آمریکایی در افغانستان اقدام به انتقال همکاران افغانستانی خود از استان‌های مختلف این کشور همچون؛ خوست، کنر، قندهار و پکتیا به فرودگاه کابل کرده اند.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا  با اشاره به روند خروج نظامیان و غیرنظامیان از افغانستان گفت: از روز چهاردهم آگوست تاکنون بیش از ۸۲ هزار نفر به سلامت از افغانستان خارج شده‌اند.

وی تاکید کرد: طبق گفته بایدن، رئیس جمهور آمریکا من مسئول اشتباه محاسباتی در افغانستان هستم و در آینده مسائل را مجددا ارزیابی خواهم کرد.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» نیز اعلام کرده است که همزمان با خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان تأمین امنیت فرودگاه کابل دیگر به آمریکا مربوط نیست و هنگامی که مأموریت ما تمام شد و فرودگاه کابل را ترک کردیم، فرودگاه دیگر تحت مسئولیت آمریکا نخواهد بود.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا همچنین اضافه کرد کرد که تاکنون ۴۴۰۰ آمریکایی از افغانستان خارج شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار