روسیه: ادعا‌های کشور‌های غربی درباره خط لوله «نورد استریم ۲» بی اساس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت بر خلاف ادعای کشور‌های غربی، خط لوله «نورد استریم ۲» امنیت انرژی کشور‌های اروپایی را در دهه‌های آینده تقویت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ادعا‌های برخی کشور‌های اروپایی مبنی بر اینکه پروژه گازی خط لوله «نورد استریم ۲»  وابستگی اتحادیه اروپا به گاز روسیه را افزایش می‌دهد، بی اساس است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه مجارستانی «Magyar Nemzet» گفت: برعکس تمامی این ادعاها، این خط لوله گازی  امنیت انرژی کشورهای اروپایی را در دهه‌های آینده تقویت می‌کند.

لاوروف اضافه کرد: ما ساخت پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ را  یک پروژه منحصرا تجاری و سودمند برای طرفین می‌دانیم. ادعا‌ها مبنی بر افزایش وابستگی اروپا به تامین گاز از روسیه بی اساس است. 

وزیر امور خارجه روسیه افزود: این پروژه به تنوع در مسیر‌های انتقال گاز و تامین منابع پایدار برای مصرف کنندگان اروپایی در کوتاه‌ترین مسیر کمک می‌کند. همچنین از نظر راهبردی، نورد استریم ۲ موجب تقویت امنیت انرژی اروپا خواهد شد و به همین دلیل است که سرمایگذاران اروپایی علاقه‌مند به این پروژه، به طور کامل از تکمیل ساخت خط لوله گاز حمایت می‌کنند. 

پروژه نورداستریم ۲، گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند. این خط لوله از دو خط ۱۲۳۰ کیلومتری با ظرفیت ترکیبی ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال تشکیل شده است.آمریکا، اوکراین و چند کشور اروپای شرقی با اشاره به وابستگی بیش از حد اتحادیه اروپا به مسکو، از این اتحادیه خواستند این پروژه را رها کند.

چندی پیش، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در نشستی مطبوعاتی پس از دیدار با «ولودیمیر زلنکسی»، رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف، پایتخت این کشور اعلام کرد پس از ربع قرن کشور‌های اروپایی واردات گاز از روسیه را متوقف خواهند کرد یا به طور قابل توجهی آن را کاهش خواهند داد و اوکراین خود را باید برای این موضوع آماده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار