مرگ ۱.۷ میلیون انسان در سال بر اثر تغییرات آب و هوا

طبق گفته دانشمندان تغییرات مداوم آب و هوا خطرات جبران ناپذیری برای کره زمین از جمله مرگ بیش از ۱ میلیون نفر در سال را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از gizmodo، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ۱.۷ میلیون مرگ در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ با سرما یا گرمای زیاد مرتبط بوده و یکی از تاثیرات هولناک تغییرات آب و هوا در حال حاضر بر سلامتی انسان‌ها است، این تحقیق تخمین می‌زند که مرگ و میر ناشی از گرما و سرمای شدید در چند دهه گذشته افزایش یافته و در سال‌های آینده رشد بیشتری نیز خواهد داشت.

تغییرات آب و هوا

محققان دانشگاه واشنگتن به بررسی داده‌های مرگ و میر هشت کشور در دهه‌های گذشته پرداختند، پروژه‌ای طولانی مدت که تلاش می‌کند میزان تاثیر بیماری‌های مهم را بر سلامت و طول عمر ما تخمین بزند. بر اساس تحقیقات قبلی، محققان برآورد کردند که اغلب گرما یا سرمای شدید باعث ایجاد ۱۷ علت مرگ شامل حمله قلبی، بیماری مزمن ریوی، دیابت و حتی قتل می‌شود که احتمالا با آب و هوای شدید ارتباط دارند.

آمار جهانی مرگ و میر بر اساس تغییرات آب و هوا

این گروه تخمین زد که بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۶، مرگ و میر ناشی از گرما در جهان ۷۴ درصد افزایش یافته است، در حالی که مرگ و میر ناشی از سرمای شدید ۳۱ درصد افزایش یافته و در سال ۲۰۱۹، بر اساس مدل سازی آن‌ها، ۱.۷ میلیون مرگ بر اساس این دو مولفه بوده که حدود ۱.۳ میلیون نفر از این مرگ‌ها به سرما و بیش از ۳۰۰.۰۰۰ نفر به گرما مربوط می‌شوند.

مرگ انسان بر اثر تغییرات دمایی

در ایالات متحده، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها تخمین می‌زنند که سالانه حدود ۶۰۰ مورد مرگ ناشی از گرما وجود دارد (یعنی مرگ‌هایی که به طور رسمی با گرما مرتبط هستند و گواهی فوت توسط CDC صادر می‌شود). تنها در ماه ژوئن گذشته، بیش از ۵۰۰ نفر بر اثر موج گرما که در اواخر این ماه مناطق شمال غربی اقیانوس آرام در ایالات متحده و کانادا را درنوردید، جان خود را از دست دادند.

دکتر کاترین بورکهارت، می‌گوید: تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد که اثرات مضر گرمای شدید در مناطقی مانند جنوب آسیا، خاورمیانه و بسیاری از مناطق آفریقا خیلی زیاد بوده است، به هر حال با انتشار مداوم متان و گاز‌های گلخانه‌ای و روند افزایش دمای سیاره زمین دانشمندان راه‌هایی مثل تجهیز زیرساخت‌های شهری و استفاده از فناوری‌های روز دنیا در صنایع و کارخانجات را برای کاهش تغییرات آب و هوا و در نتیجه پایین آمدن آمار مرگ و میر‌ها پیشنهاد کرده اند.

تغییرات اقلیمی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.