حزب الله عراق: آمریکا باید منطقه را ترک کند/ روابط ایران و کشور ما تاریخی است

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق بر لزوم بیرون کردن اشغالگران آمریکایی از منطقه و آماده شدن محور مقاومت برای جنگ با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین درباره سخنرانی امروز دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت اسلامی و به طور کلی محور مقاومت، تفسیر دقیق و درک روشنی از ماهیت نقش آمریکا در منطقه و جهان و ماهیت تفکر آمریکا دارد و محور مقاومت هرگز در این برداشت، اشتباه نکرده است.

محیی یادآور شد، شاید افغانستان بهترین درس برای همه ملت‌های منطقه و همه طرف‌هایی باشد که آمریکا برخلاف آنچه خودش می‌گوید، برای نهضت سازندگی یا توسعه‌ای وارد کشور‌ها نمی‌شود و امنیت را در این کشور‌ها برقرار نمی‌کند، بلکه به دنبال منافع و امنیت ملی خودش است.

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق تصریح کرد: آمریکا کشور‌ها را در بدترین شرایط رها می‌کند و با این کار باعث بحران ها، جنگ‌ها و درگیری‌ها می‌شود. به همین علت، بهترین و درست‌ترین کار و اقدام، معادله مقاومت است و ما از سال ۲۰۰۳ تاکنون بر آن تاکید داریم و نگاه ما به این اشغالگران، حتی پیش از ورود اشغالگران آمریکایی به عراق درست بود.

محمد محیی افزود: اشغالگران آمریکایی به دنبال ساختن کشور‌های ما یا قوی کردن ما یا تامین امنیت ما نیامده اند، بلکه برعکس، همراه اشغالگران آمریکایی، باند‌های تکفیری وارد عراق شدند و شاهد بحران‌ها و جنگ‌ها بودیم و عراق در طول سال‌های گذشته با مشکلات امنیتی روبرو بوده است. سوریه و یمن هم در نتیجه سیاست آمریکا با مشکل روبرو هستند.

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق با بیان اینکه آمریکا به دنبال تضعیف منطقه و تجزیه و تقسیم منطقه به سود رژیم صهیونیستی است، تاکید کرد: در نهایت، منطق مقاومت است که همه این برنامه‌ها را به شکست کشانده است. آمریکا باید منطقه را ترک کند، زیرا این مقاومت و ملت‌ها هستند که سخن فصل الخطاب را می‌گویند.

محمد محیی همچنین خاطرنشان کرد: بدون شک سخنرانی سید حسن نصرالله یک سخنرانی رسانه‌ای نیست، بلکه اعلام آمادگی برای جنگ آینده است که ممکن است در هر لحظه‌ای که دشمن صهیونیستی مرتکب حماقت یا تعرض به قدس شود، رخ دهد. چنین اقدامی به معنای تعرض به محور مقاومت خواهد بود و ما بخشی از این پیمان و معادله هستیم.

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق در ادامه درباره حمایت‌های ایران از عراق اظهار کرد: روابط عراق و ایران روابط ریشه داری است و جمهوری اسلامی ایران تعامل واقع بینانه و منطقی با پرونده عراق دارد. ایران، عراق را فقط یک کشور همسایه نمی‌داند، بلکه ملتی می‌داند که دارای جایگاهی تاریخی است همان گونه که روابط دو کشور تاریخی است و به همین علت در آسانی و سختی کنار عراق ایستاده است. بر همین اساس، برخلاف دیگر کشورها، نگاه ایران به عراق فقط از نظر منافع آن نیست.

محمد محیی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران فداکاری‌های زیادی انجام داده است و شاید بزرگترین فداکاری آن همانطور که سید حسن نصرالله اشاره کرد، شهادت فرمانده بزرگ سلیمانی بود. او روح پاک خودش را به ملت عراق و برای آزاد کردن آن تقدیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار