آلمان: ایران به میز مذاکره بازگردد

سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد برلین از ایران می‌خواهد به میز مذاکره با هدف احیای برجام بازگردد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه آلمان به انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

این مقام آلمانی اعلام کرد: برلین از ایران می‌خواهد با رویکردی سازنده به میز مذاکره بازگردد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان افزود: اقدام ایران در سرعت بخشیدن به روند غنی سازی اورانیوم گامی کاملا منفی در این خصوص است.

«هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان نیز هفته گذشته از ایران خواست که به مذاکرات وین با هدف احیای هرچه سریعتر توافق هسته‌ای بازگردد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که روز دوشنبه در اختیار اعضای این نهاد بین‌المللی قرار گرفته پیشرفت فعالیت‌های ایران در زمینه اورانیوم فلزی غنی‌شده را تأیید کرده است. این آژانس مدعی شده ایران اقدام به تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد کرده است.

این در حالی است که به ادغان خبرگزاری رویترز، ایران بر این مسأله که اهدافش تماما صلح آمیز است و در حال توسعه نوع جدیدی از سوخت رآکتور است، تأکید کرده است.

گفتنی است مقامات تهران براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر صیانت از حقوق ملت در برجام، اعلام کرده اند تا زمانی که طرف‌های غربی و به ویژه آمریکا به تمامی تعهداتش ذیل برجام عمل نکند، ایران به صورت گام به گام اقدام به کاهش تعهدات خود در این باره خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
چشم!
دیگه امری ندارید؟
بفرمایید تعارف نفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
دیگه هر بلایی بود سر ما آوردید انگیزه ای برای برجام نداریم
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۹:۳۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
نه ذلت /نه تسلیم/نه مرعوب/نه فریب می خوریم ونه جا می زنیم وبا دیپلماسی شما را وادار می کنیم که به برجامی که امضا کردید پایبند باشید
ای فاشیست هایی که ثروتتان را از کارخانه های سلاح های بیولوژیک وشیمیایی اندوخته اید ننگتان باد وشرمتان باد که اعمالتان برای همیشه درتاریخ ثبت خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
رو که نیست سنگ پای قزوینه. آمریکا از برجام خارج شده،‌ اروپا خارج نشده ولی به هیچ تعهدی عمل نکرده و ایران یکطرفه برای چند سال به تمام محدودیتها پایبند بوده تازه حالا بدهکار هم شدیم و باید به قول این به میز مذاکره بازگردیم. اونی که باید برگرده آمریکا و اروپاند اونم به برجام نه مذاکره جدید چون مذاکرات قبلا انجام شده.
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۳:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
در7سال گذشته غربیها به کدام تعهدات خود عمل کرده اند؟ایران که بکلیه تعهدات خود و فراتر از تعهداتش عمل کرده چه چیزی نصیبش شد کلی تعهد بی ارزش حال چرا باید دوباره سر میز مذاکره باز گردد تا باز هم تعهدات بی ارزش دیگری نصیبش شود و هیچ منافعی از برجام نصیبش نشود.اگر غربیها در این مدت که درایران دولت جدید در حال شکل گیری است به تعهدات خویش عمل نکنند هیچگونه مذاکره ای در کار نخواهد بود پس در مورد تعهداتشان تجدید نظر کرده و بجای مذاکرات جدید بفکر انجام تعهدات قبلی خویش باشند تا ایران هم انگیزه ای برای مذاکرات بعدی داشته باشد پس بفکر عمل بتعهدات قبلی باشند.
آخرین اخبار