برای هیچ دسته ای در استان زنجان مجوز صادر نشده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: حرکت دسته‌های عزاداری ممنوع بوده و در زنجان هیچ مجوزی برای این موضوع صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حجت‌الاسلام سعید احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: پیش از آغاز محرم جلسات توجیهی با هیئت امنای مساجد، هیئات مذهبی، حسینیه‌ها و تکایا در خصوص برگزاری عزاداری حسینی برپا و هسته‌های همیار سلامت توسط هیئات تشکیل شده است.

او ادامه داد: هیئت‌های عزاداری پیش از محرم برای برگزاری مراسم عزاداری طبق دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در سامانه این سازمان ثبت‌نام و مجوز دریافت کردند تا در مکان باز و با تعداد محدود به عزاداری بپردازند.

این مسئول در مورد دسته‌ روی برخی از هیئت‌ها در شب‌های گذشته تصریح کرد: با توجه به اینکه حرکت دسته‌ها موجب تجمع تماشاچیان می‌شود، ستاد پیشگیری از کرونا هرگونه دسته‌روی را ممنوع اعلام کرده و همه دسته‌ها بدون مجوز هستند و هیچ ارگانی برای دسته‌های عزاداری مجوز صادر نکرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هیئات مذهبی همواره گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و در شرایط گوناگون از جمله رزمایش‌های مواسات و همدلی همواره پیش‌قدم بودند، یادآور شد: تاکنون نیز مراسم عزاداری را با رعایت فاصله اجتماعی مناسب، استفاده از ماسک، ضدعفونی مکان قبل و بعد مراسم برگزار کردند.

او در مورد آیین یوم‌الزینب نیز گفت: طبق تصمیم ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، امسال از برگزاری مراسم یوم‌الزینب نیز مانند مراسم یوم‌العباس محروم هستیم و امیدواریم با فروکش کردن این ویروس منحوس از سال‌های آینده شاهد برگزاری باشکوه این آئین‌ها باشیم.

احمدی به مراسم نماز ظهر عاشورا اشاره و خاطرنشان کرد: نماز ظهر عاشورا در صحن مسجد جامع زنجان به امامت آیت‌الله خاتمی، امام جمعه زنجان اقامه می‌شود و پیش از اذان ظهر نیز مراسم عزاداری با حضور مادحین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: دسته ، غیرقانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.