۴۴ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند

مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان گفت: مجموع بیمه شدگان در استان ۲۴۳هزار و۹۴۴ نفر است که ۱/۷درصد از بیمه شدگان همدان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شهناز حمزه لوئی، مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه بیمه شدگان اصلی ما متعدد و در طیف گسترده‌ای هستند، گفت: تعداد زیادی از آن‌ها مشمول قانون کارند از طرفی بیمه شدگان اجباری و بیمه شدگان خاص و توفقی شامل رزمندگان، طلاب، خادمین مساجد، بسیجیان، قالیبافان، زنبورداران، کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنفی هستند.

او تاکید کرد: در حال حاضر قریب به ۶۰ هزار و ۳۵۹ خانوار بازنشسته، از کار افتاده و فوتی داریم.

مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان  در ادامه با بیان اینکه سال گذشته در تعهدات بلند مدت ۱۶۶۴ میلیارد تومان مستمری پرداخت شد، مطرح کرد: مجموع پرداختی تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت در این سال ۱۷۶۲ میلیارد تومان بود که در این زمینه جزو بالاترین‌ها در کشور بودیم.

حمزه‌لوئی با اشاره به الکترونیکی شدن دفترچه‌های خدمات درمانی تأمین اجتماعی بیان کرد: در سال ۹۹ طرح ۳۰۷۰ آغاز شد که بر اساس آن ۳۰ نوع از خدمات مانند پرداخت بیمه بیکاری غیرحضوری شد، علاوه بر این هزینه صدور دفترچه بیمه ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود که حذف شد.

او  با اشاره به اینکه در استان به ۲۴۰۰ نفر بیمه بیکاری پرداخت می‌شود اظهار کرد: در دوران همه‌گیری بیماری کرونا ۸۰۰ نفر از بیمه کرونا استفاده کردند، علاوه بر این بیشترین استفاده کنندگان بیمه بیکاری افراد شاغل در حوزه گردشگری هستند.

مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان بیان کرد: این سازمان خدمات و حمایت‌های زیاد یکی از آن‌ها حمایت‌های درمانی مستقیم و غیر مستقیم است در حال حاضر تمام بیمارستان‌ها دولتی و غیر دولتی به افراد تحت پوشش خدمات رسانی می‌شود.

حمزه لوئی با اشاره به اینکه سازمانی تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیر دولتی است، گفت: به این سازمان بودجه عمومی دولت تخصیص داده نمی‌شود، اما در کنار آن همواره ارائه خدماتی از طرف دولت به تامین اجتماعی محول شده است

او در خصوص آمار پرداخت سال گذشته گفت: فقط در تعهدات بلند مدت پرداخت مستمری قریب به هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان بوده است و پرداخت‌های کوتاه و بلند مدت ما در سال گذشته ۷۶۲ میلیارد تومان بوده است که بالاتراز پرداخت‌های صندوق کشوری است.

مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان تصریح کرد:هزینه‌های دفترچه‌های درمانی ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که این هزینه از جیب مردم پرداخت می‌شد

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.