بهزیستی فارس از کتاب تریاژ تلفنی روانشناختی رونمایی کرد

کتاب تریاژ تلفنی روانشناختی که دربردارنده موضوع اولویت بندی و نحوه مداخله تلفنی در برابر مشکلات مددجویان است، در بهزیستی فارس رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمد صادق کشفی نژاد مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد: از سال ٩٨ و بعد از بحران کرونا به این نتیجه رسیدیم که یکی از اصلی‌ترین وجوه خدمات مشاوره قطعاً مشاوره تلفنی خواهد بود و به دلایل مختلفی از جمله ضرورت و سهولت دسترسی، طی بررسی‌های مختلف نتیجه‌ای که حاصل شد این بود که منبع علمی مشخصی علیرغم اهمیت موضوعات روانشناختی برای اولویت بندی و نحوه مداخله تلفنی (تریاژ) نداریم.

او افزود: در حالی که در مسایل مرتبط با سلامت جسمی، تریاژ یا طراحی پلن، به عنوان اولویت مداخله وجود دارد بنابر این کتاب تریاژ تلفنی روانشناختی برای اولین بار در کشور نگاشته شد که در این کتاب سعی شده از منابع موجود کمک بگیریم و با تیم متشکل از اعضای علمی و اجرایی (نیرو‌های دانشگاهی و مداخله گران در صف) کتابی تحت این عنوان تدوین کنیم.

کشفی نژاد اعلام کرد: سرفصل‌های این کتاب ابتدا به معرفی خدمات مشاوره تلفنی، انواع خطوط مشاوره، نحوه مدیریت تماس ها، مراحل تماس ها، دسته بندی نوع تماس تلفنی از سطح فوری تا کمتر ضروری و دارای تاخیر، دسته بندی بر اساس شدت اختلال یا مشکل، تشخیص‌های بالینی مهم، چیدمان برنامه درمانی جهت مداخله، ارجاع و... پرداخته است.

مدیر کل بهزیستی فارس اظهار داشت: در سال ۹۹ تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۰۴ تماس و در سه ماه نخست امسال تا کنون بیش از ۱۶ هزار تماس موفق با صدای مشاوره ۱۴۸۰ داشته‌ایم.

کشفی نژاد عنوان داشت: این کتاب با همکاری خانه روانشناسان و مشاوران فارس تدوین شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.